Isnin, 10 November 2014

CARA MENCEGAH PENYAKIT PARU PARU BERAIR


sumber : Google


 Pernah anda dengar tentang penyakit paru paru berair? Tahukah anda apakah itu penyakit paru paru berair? Penyakit paru paru berair ini adalah semua jenis keadaan di mana air berkumpul dalam paru paru sama ada pada tisu paru paru atau lapisan antara paru paru dengan lapisan dalam dinding dada. Ini akan menyebabkan tisu paru paru atau rongga pleural dipenuhi dengan cecair.

Punca penyakit paru paru berair


Sejujurnya punca sebenar tidak dapat dikenalpasti dengan tepat. Ada yang mengatakan punca penyakit ini adalah disebabkan suka mandi pada waktu malam atau gemar minum minuman berais. Walaubagaimanapun, ada beberapa kajian perubatan menunjukkan bahawa mandi pada waktu malam dan gemar minum minuman berais bukanlah punca sebenar orang terkena penyakit ini.

Apa yang pasti penyakit ini disebabkan oleh jangkitan bakteria, virus, fungi, parasit, kimia dan kecederaan fizikal kepada paru paru. Untuk pengetahuan anda, orang yang mengidap kanser paru paru juga boleh mendapat penyakit ini.


Tanda tanda orang terkena penyakit paru paru berair


Biasanya, pengidap paru paru berair akan mengalami gejala seperti batuk, sakit dada, demam, dan sukar bernafas apabila melakukan kerja kerja ringan. Jika anda mengalami gejala gejala ini, segeralah berjumpa dengan doktor untuk membuat pemeriksaan lanjut. Doktor akan memeriksa anda dengan cara X ray  dan juga memeriksa darah serta fungsi paru paru anda.

Cara merawat dan mencegah


Sebenarnya tiada rawatan khusus untuk merawat penyakit ini. Rawatan yang pasti adalah mengambil ubat yang diberikan oleh doktor atau menjalani pembedahan. Walaubagaimanapun, sebagai seorang pengedar Shaklee, saya sarankan kepada pengidap penyakit ini supaya mengambil Omega Guard yang dipercayai mampu untuk mencegah dan mengurangkan penyakit ini dari bertambah teruk.

Omega Guard diperbuat daripada minyak ikan laut dalam dan dijamin tulin berbanding dengan minyak ikan lain di pasaran sana. Omega Guard mempunyai banyak khasiat antaranya Omega 3 yang mampu mencegah dan merawat penyakit paru paru berair ini dengan izin Allah Taala.

 omega guard mampu mencegah paru paru berair


 Jika anda mahu mendapatkan produk ini, anda boleh menghubungi saya melalui :

Muhammad Nurhaziq bin Abdul Hafiz
Shaklee Independent Distributor
ID : 1171450
Sms/whatsapp/telegram : 012 9772806
Pengedar Shaklee Kampung Baru, Kuala Lumpur, Keramat, Bangi (Seksyen 14, Teras Jernang sahaja) dan seluruh Malaysia

10 ulasan:

  1. Terima kasih atas perkongsian ilmu ini... Alhamdulillah ada produk boleh membantu...

    BalasPadam
  2. bahaya juga ini sakit boleh bawa mautkan hu...rawat selagi boleh
    http://cahayacinta.com/cara-buat-jubah-pengantin-muslimah.html

    BalasPadam
  3. Paru-paru berair bukanlah air biasa yang terkumpul di dalam paru-paru sebaliknya nanah yang terkumpul lalu menjadi penyakit berbahaya..

    BalasPadam
  4. Kalau Pernah Atau Kuat Hisap Rokok Pun Punca Paru2 Berair Dan Suka Mandi Malam .Jadi Pergi Jumpa Doktor Klinik Hospital Kerajaan Mintak Dia Check Pereksa Dan Mintak Doktor Rujuk Kpd Pakar Institut Jantung Negara K.L. Di- Situ Anda Selamat Kata Kat Doktor Nak Ambil Rawatan Awal . Pasti Doktor Akan Tolong . Terima Kasih .

    BalasPadam
  5. Sye bru di sah kn penghidap paru2 berair..air dlm paru2 da pn di keluar kn.. Admit wad 4hari..skrg mkn ubat hosptal shj.. Kputusan air tu blom dpt lagi.. Sma ada jgkitan kuman atau pn tibi.. Cuma doc kata kebarangkalian air tu akn mnjd 2x ganda dlm paru2 walaupn da di keluar kn. .

    BalasPadam

Terima kasih sebab sudi tinggalkan komen anda di entri ini. Setiap komen anda amat saya hargai. Walaubagaimanapun, saya kadang kala malas mahu membalas komen anda tetapi saya akan balas dengan mengunjungi blog anda semula. Pastikan komen anda tidak menghina mana mana individu, menyentuh isu perkauman, agama dan perkara perkara yang melanggar undang undang negara.