Rabu, 5 November 2014

CARA MENJADIKAN SUSU IBU LEBIH BERKHASIAT


cara menjadikan susu ibu lebih berkhasiat
Sumber : Google

 
Susu ibu sangat penting sebenarnya untuk seorang bayi. Ini kerana susu ibu mempunyai banyak khasiatnya untuk bayi yang baru lahir. Antara kebaikkan susu ibu kepada bayi adalah dapat membekalkan nutrien secukupnya kepada bayi. Selain itu, susu ibu juga dapat menguatkan sistem imuniti bayi, dapat mencegah pelbagai alahan (asma, ezema, kolik bayi), membantu dalam perkembangan otak bayi, memberi keselesaan emosi kepada bayi, ibu dan bayi dapat berinteraksi dan meningkatkan kasih sayang antara ibu dan bayi.

Oleh itu, sangat penting penting sebenarnya untuk anda menambah nutrient dalam susu anda bagi memastikan bayi anda sentiasa sihat dan kuat bagi menjalani kehidupan sehariannya. Antara cara bagi memastikan susu anda benar benar berkhasiat untuk bayi anda, pastikan anda makan makanan yang berkhasiat. Lebihkan memakan sayur sayuran dan buah buahan kerana makanan ini mempunyai banyak vitamin untuk membantu perkembangan sihat bayi anda.

Selain itu, anda juga boleh mengambil vitamin dan makanan tambahan seperti Omega Guard – sebuah produk keluaran Shaklee yang sangat bagus dalam memberi khasiat yang lebih kepada susu ibu apabila anda menyusu bayi anda nanti.


Antara kebaikkan Omega Guard kepada susu ibu adalah membekalkan Omega 3 pada ibu dan bayi, minda anak akan lebih cepat berkembang, menghalang pembentukan lemak semasa ibu makan, mengurangkan selera makan dan mengurangkan berat badan. 

omega guard dapat memberi lebih khasiat kepada susu ibu
Sumber : Google
Oleh itu, sebagai seorang pengedar Shaklee, saya sarankan anda supaya mengambil produk ini untuk menambah khasiat di dalam susu anda. Jika anda berminat untuk mendapatkan produk ini, anda boleh menghubungi saya melalui :

Muhammad Nurhaziq bin Abdul Hafiz
Shaklee Independent Distributor
ID :1171450
Sms/whatsapp/telegram : 012 9772806
Pengedar Shaklee Kampung Baru, Kuala Lumpur, Keramat, Bangi (Seksyen 14 Teras Jernang sahaja) dan seluruh Malaysia.
























6 ulasan:

  1. Bagus nie kerana dapat menggalakkan penyusuan ibu...

    BalasPadam
  2. Omega Guard memang terbaik unTuk ibu dan bayi yang sedang menyusu

    BalasPadam
  3. kalaulah ibu2 tau khasiat omega ni mesti smeua ibu menyusu pakat nak beli 1 :)

    BalasPadam
  4. mmg berkhasiatt sangat.. tambah boleh bekalkan DHA pada ibu dan anak.. ibu cerdik, anak lagi cerdik..
    BERBALOI KE BELI OMEGA GUARD DARI SHAKLEE??

    BalasPadam
  5. pemilihan omega yang terbaik adalah penting untuk kesihatan bayi anda :D

    :: anmashealthcare.blogspot.com ::

    BalasPadam
  6. tak rugi tambah lagi sebotol selagi promosi omega masih berjalan :) anak sihat, ibu slim!

    BalasPadam

Terima kasih sebab sudi tinggalkan komen anda di entri ini. Setiap komen anda amat saya hargai. Walaubagaimanapun, saya kadang kala malas mahu membalas komen anda tetapi saya akan balas dengan mengunjungi blog anda semula. Pastikan komen anda tidak menghina mana mana individu, menyentuh isu perkauman, agama dan perkara perkara yang melanggar undang undang negara.