Sabtu, 15 November 2014

PESAKIT ASMA TIDAK PERLU RISAU JIKA TIDAK BAWA INHALER SELEPAS INI


Sumber : Google

Apa itu Asma?


Asma (Athma) adalah apabila seseorang itu mengidap suatu penyakit di mana salur salur pernafasannya akan mengecil ketika asma menyerang. Oleh itu, orang itu akan sukar untuk bernafas dan nafasnya akan berbunyi.

Punca punca asma


Antara punca penyakit asma adalah genetik atau sejarah asma dalam keluarga, tempat tinggal yang kurang bersih terutama bagi kanak kanak, alergi pada perkara perkara tertentu (bulu binatang, debu), dan berlaku jangkitan kuman pada saluran pernafasan.

Tanda tanda seseorang itu mengidap penyakit asma


Antara tanda seseorang itu mengidap penyakit asma adalah sering mengeluarkan bunyi ketika bernafas, kerap batuk, dada terasa sesak atau sakit dan sering sesak nafas.


Cara mencegah penyakit asma


Menurut pembacaan saya, antara cara untuk mencegah dari penyakit ini adalah hindarkan pesakit daripada alergi yang boleh menyebabkan asma, jangan menggunakan permaidani kerana permaidani adalah tempat bersarangnya debu, bersihkan tempat tidur kita setiap hari agar tidak berdebu, dan makan makanan yang bergizi tinggi agar memiliki daya tahan tubuh yang baik. 

Cara mencegah asma dengan Omega Guard Shaklee


Sebagai seorang pengedar sah Shaklee, saya sarankan anda supaya mengambil produk Omega Guard keluaran Shaklee yang mengandungi Omega 3 yang mampu mencegah dan mengurangkan penyakit asma. Omega Guard dibuat daripada minyak ikan berkualiti tinggi yang diambil dari ikan ikan laut dalam perairan negara Jepun. Oleh itu, jika anda mahu mencegah daripada penyakit asma, saya sarankan supaya anda mengambil produk ini.

 
Jika anda mahu mendapatkan produk ini, anda boleh mendapatkan produk ini melalui saya dengan cara :

Muhammad Nurhaziq bin Abdul Hafiz
Shaklee Independent Distributor
ID : 1171450
Sms/whatsapp/wechat/telegram : 012 9772806
Pengedar Shaklee Kampung Baru, Kuala Lumpur, Keramat, Bangi (Seksyen 14, Teras Jernang sahaja) dan seluruh Malaysia.



4 ulasan:

  1. Asma sememangnya penyakit yang bahaya..tambah2 klu kanak-kanak , kesian tengok.



    :: anmashealthcare.blogspot.com ::

    BalasPadam
  2. Bagus ke ubat ni utk Asma? saya igt Shaklee cuma ada jual vitamin dan set bersalin je hehehe....

    BalasPadam
  3. Alhamdulillah para pesakit asma dah ada jalan penyelesaian kini...

    BalasPadam

Terima kasih sebab sudi tinggalkan komen anda di entri ini. Setiap komen anda amat saya hargai. Walaubagaimanapun, saya kadang kala malas mahu membalas komen anda tetapi saya akan balas dengan mengunjungi blog anda semula. Pastikan komen anda tidak menghina mana mana individu, menyentuh isu perkauman, agama dan perkara perkara yang melanggar undang undang negara.