Isnin, 17 November 2014

HATI PESAKIT HEPATITIS SEMAKIN KURANG BENGKAK JIKA AMALKAN CARA PENCEGAHAN YANG BETUL



omega guard mampu mencegah penyakit hepatitis
Sumber : Google

Biasa benar kita mendengar tentang penyakit Hepatitis bukan? Tahukah anda apakah itu penyakit Hepatitis? Hepatitis dalam bahasa Melayunya dipanggil sebagai Radang Hati. Penyakit ini memusnahkan banyak sel sel hati. Hepatitis ini juga boleh menyebabkan banyak penyakit lain menyerang sel sel hati tersebut.



Penyebab penyakit Hepatitis




Antara sebab seseorang itu mendapat penyakit ini adalah jangkitan virus hepatitis A, hepatitis B, monocleosis, dan cytomegalovirus. Selain itu, jangkitan amoebic, racun paracetamol, halothane (sejenis ubat bius), alkohol, toksin kulat (racun cendawan payung) juga boleh menyebabkan seseorang itu akan terkena penyakit ini.



Penting!!!! Cara mendapat Hepatitis tanpa kita ketahui!!!




Apabila seseorang itu mengambil sesuatu ubat secara berlebihan (overdose), contohnya paracetamol, risiko seseorang itu menerima penyakit ini amat tinggi. Oleh itu, pastikan anda mendapat nasihat daripada doktor terlebih dahulu sekiranya anda mahu mengambil sebarang ubat bagi memastikan anda tidak mengambil ubat tersebut secara berlebihan.




Tanda tanda seseorang itu mendapat penyakit hepatitis




Menurut beberapa hasil kajian, jika seseorang itu mendapat penyakit ini dia akan mudah berasa letih, selalu lesu, kerap demam yang sedikit, sakit di bahagian tulang rusuk kanan, selalu sakit pada otot dan sendi, selalu sakit kepala dan mengalami ruam pada kulit. Selain itu juga, pesakit hepatitis akan mendapat demam kuning, berlaku kekuningan pada sclera (bahagian putih pada mata), kulit dan membran berlendir, kencing berwarna gelap, dan terdapat keputihan pada najis.


Cara mencegah penyakit hepatitis




Cara mencegah penyakit hepatitis ini amat mudah iaitu jauhi dari minuman beralkohol, jangan ambil ubat ubatan yang boleh merosakkan hati seperti acetaminophen, mengamalkan diet yang seimbang, banyak makan buah buahan dan sayur sayuran, selalu bersenam dan mendapat tidur yang cukup.



Cara mencegah hepatitis dengan Omega Guard




Bagi mencegah penyakit ini, saya sarankan anda supaya mengambil Omega Guard Shaklee yang mengandungi Omega 3 yang mampu untuk mencegah penyakit ini. Omega Guard diperbuat daripada minyak ikan tulin yang diambil dari ikan ikan perairan luat dalam seperti ikan sardin, ikan herring dan sebagainya.


omega guard mampu untuk mencegah penyakit hepatitis



Jika anda mahu membeli produk ini, anda boleh menghubungi saya melalui :



Muhammad Nurhaziq bin Abdul Hafiz

Shaklee Independent Distributor

ID : 1171450

Sms/whatsapp/wechat/telegram : 012 9772806

Pengedar Shaklee Kampung Baru, Kuala Lumpur, Keramat, Bangi (Seksyen 14, Teras Jernang sahaja) dan seluruh Malaysia

5 ulasan:

  1. Bahaya penyakit senyap ni, pengambilan ubat berlebihan pun boleh memudhratkan sekiranya bukan dibawah pantauan doktor. Cegah sebelum terlambat.



    :: anmashealthcare.blogspot.com ::

    BalasPadam
  2. Baguslah try Omega ni sebab it function as an anti-inflammatory agent.

    BalasPadam
  3. Nasib baiklah penyakit berbahaya ni ada penawarnya kan..

    BalasPadam
  4. Bahaya jika kita ingat kita takde penyakit, tiba-tiba pegi cek doktor kata dijangkiti penyakit itu ini...Risau dibuatnya. Lebih baik kita cegah sebelum parah..

    PETUA ATASI PERUT BUNCIT

    BalasPadam

Terima kasih sebab sudi tinggalkan komen anda di entri ini. Setiap komen anda amat saya hargai. Walaubagaimanapun, saya kadang kala malas mahu membalas komen anda tetapi saya akan balas dengan mengunjungi blog anda semula. Pastikan komen anda tidak menghina mana mana individu, menyentuh isu perkauman, agama dan perkara perkara yang melanggar undang undang negara.