Sabtu, 11 Oktober 2014

CARA MUDAH HILANGKAN JERAWAT



Jerawat adalah perkara yang paling tidak disukai oleh ramai orang termasuk saya. Belum pernah lagi ada manusia yang saya jumpa yang suka dengan jerawat. Jerawat telah menyebabkan muka kita menjadi hodoh dan berbekas di sana sini. Mana mana lelaki kacak atau perempuan perempun cantik memang anti dengan jerawat dan kalau ‘makhluk’ itu muncul, kita mesti akan mencari pelbagai cara untuk menghilangkannya.

Sebelum kita pergi lebih lanjut, ingin saya terangkan apa itu jerawat? Jerawat dalam bahasa Inggeris dipanggil Acne Vulgaris iaitu masalah kulit yang terjadi apabila minyak atau sel sel kulit mati tersumbat di liang liang kulit kita.

Jerawat juga berpunca daripada hormon. Lelaki dan perempuan terutama yang berumur dalam belasan tahun akan mengalami ketidakstabilan hormon di dalam badan mereka. Oleh sebab itu, selalu sangat kita mendengar jerawat dikaitkan dengan remaja belasan tahun kerana hormon mereka masih belum stabil. Selain itu, jerawat juga berpunca daripada stress, faktor keturunan, produk kosmetik, terdedah kepada bahan kimia dan juga cuaca panas terik.  Apabila kita terkena salah satu dari perkara perkara di atas, kemungkinan untuk ‘menerima’ jerawat itu amat tinggi.

  
Oleh kerana ramai sungguh manusia mengalami masalah ini, maka Shaklee telah mengeluarkan satu produk khas untuk menangani masalah ini iaitu Vita – C Plus Sustained Released. Produk ini sangat berkesan untuk menangani masalah jerawat dan kulit.

Apa yang bagus tentang produk ini? Di dalam satu tablet Vita – C Sustained Released ini mengandungi tujuh biji oren. Saya yakin dan percaya anda pasti tahu khasiat buah oren bukan? Selain daripada mempunyai banyak Vitamin C, buah oren juga mengandungi karbohidrat, potassium, folat, kalsium, thiamin, niasin, vitamin B6, fosforus, magnesium, iron, riboflavin, asid pantotenik dan sangat rendah kalori. Oleh itu, buah oren sangat sesuai untuk menjaga kulit dan sebab itulah Shaklee menggunakan buah oren dalam produk Vita – C Sustained Released ini. 

 

 Selain dapat mencegah jerawat, produk ini juga dapat membantu pembentukan kolagen. Apabila umur kita meningkat, kolagen dalam badan semakin berkurangan. Oleh itu, kita memerlukan makanan tambahan dan vitamin untuk merangsang pembentukan kolagen dan produk ini adalah produk yang paling sesuai untuk merangsang pembentukan kolagen.

Bukan itu sahaja, Vitamin C yang terdapat dalam produk Shaklee ini juga boleh membaiki sistem pendarahan. Saya beri contoh : sekiranya anda sering kali menghadapi masalah gusi berdarah, produk ini adalah sangat sesuai untuk anda. Jika anda seorang yang lasak dan suka bersukan, dapatkanlah produk ini kerana produk ini dapat memulihkan kecederaan anda.

Produk ini juga dapat meningkatkan sistem imun melalui pembinaan sel darah merah yang sihat dalam badan kita. Ingat, apabila imun kita kuat, kita tidak mudah diserang oleh penyakit. Bagi sesiapa yang mempunyai masalah alergi pada hidung dan kulit, masalah athma, masalah kerap selsema, produk ini sangat bagus untuk anda.

Kesimpulannya, kepada sesiapa yang mengalami masalah di atas, anda boleh mendapatkan produk ini bersama saya. Marilah kita sama sama berikhtiar dengan menggunakan produk ini untuk menyelesaikan masalah yang kita hadapi.

Anda boleh hubungi saya :

Muhammad Nurhaziq bin Abdul Hafiz
Shaklee Independent Distributor
ID : 1171450
WhatsApp / Telegram : 012 9772806
PM FB :Muhammad Nurhaziq     
COD : Kampung Baru Kuala Lumpur dan Bangi (Section 14, Teras Jernang sahaja)




























4 ulasan:

  1. vita c juga bole buat masker utk kulit cantik..

    anda ibu menyusu??
    jom baca >>> http://bit.ly/1C8WyTR

    BalasPadam
  2. Zumal pun anti dengan jerawat tau ^_^

    BalasPadam
  3. Blogwalking ke blog awak. Visit blog
    saya pula.. http://atrix96.blogspot.in/2014/10/secret-of-senrose.html?m=1

    BalasPadam
    Balasan
    1. saya dah cuba ke blog awak tapi tak boleh sebab link yang awak beri tu ada masalah.

      Padam

Terima kasih sebab sudi tinggalkan komen anda di entri ini. Setiap komen anda amat saya hargai. Walaubagaimanapun, saya kadang kala malas mahu membalas komen anda tetapi saya akan balas dengan mengunjungi blog anda semula. Pastikan komen anda tidak menghina mana mana individu, menyentuh isu perkauman, agama dan perkara perkara yang melanggar undang undang negara.