Jumaat, 17 Oktober 2014

CARA MENCEGAH PENYAKIT JANTUNG

Penyakit jantung adalah antara penyakit yang paling ditakuti oleh ramai orang. Penyakit ini merupakan antara yang tertinggi dalam membunuh ramai orang di Malaysia. Jangan sesekali kita lupa bahawa jantung antara organ yang terpenting dalam tubuh seorang manusia. Sekiranya organ ini gagal berfungsi dengan baik, sukarlah seseorang itu untuk menjalani kehidupan sehariannya dengan baik. 

Apa fungsi jantung?

Jantung merupakan pusat kepada sistem kardiovaskular. Jantung memainkan peranan yang sangat penting dalam peredaran darah. Jantung mempunyai empat ruangan dan dianggap sebagai sebuah pam kerana jantung berfungsi untuk mengalirkan dan mengedarkan darah ke seluruh tubuh badan kita.

Punca punca penyakit jantung

Antara punca penyakit jantung adalah anda kekurangan vitamin B6, B12, anti-oksidan dan asid folik. Selain itu, anda sering melakukan kerja kerja berat secara berterusan dan selalu mandi pada tengah malam (elakkan mandi selepas pukul 10 malam). Seterusnya, anda tidak mendapat tidur yang cukup dan selalu berada dalam keadaan kemurungan terutama bagi wanita. Jika anda sering melakukan hubungan seks di dalam air atau melakukan hubungan seks ketika berada dalam cuaca yang terlalu sejuk anda mudah untuk menerima penyakit merbahaya ini.

  

Cara mencegah penyakit jantung

Antara cara untuk mencegah penyakit jantung adalah selalu bersenam dan berhenti merokok sekiranya anda seorang perokok. Selain itu, anda mesti membuat pemeriksaan kesihatan secara berkala untuk mendapat pencegahan awal sekiranya anda disahkan mengidap penyakit jantung. Makan makanan yang berkhasiat dan memastikan berat badan anda sentiasa minimum maksudnya jangan sampai anda mengalami obesiti.

Cara mencegah penyakit jantung dengan Shaklee.

Shaklee ada menyediakan produk untuk merawat dan mencegah penyakit jantung memandangkan semakin ramai orang yang mengidap penyakit ini. Selain saya mencadangkan anda mengambil B - Complex Dietary Supplement yang mempunyai banyak vitamin seperti B6, B12 dan asid folik, saya juga mencadangkan anda agar mengambil Vivix Liquid Dietary Supplement. Di dalam produk ini terdapat banyak khasiat antaranya vitamin A, phytokomia, carotenoids, phenolics, isocoumarins dan banyak lagi. 

Kajian klinikal menunjukkan produk ini mempamerkan kesan yang bagus pada saluran darah, platelet dan lipoprotin yang mampu mengurangkan risiko penyakit jantung. 
  









Jika anda mahu mendapatkan produk ini dengan saya, anda boleh menghubungi saya melalui :

Muhammad Nurhaziq bin Abdul Hafiz
Shaklee Independent Distributor
ID : 1171450
sms/whatsapp/telegram : 012 9772806
COD : Kampung Baru, Kuala Lumpur dan Bangi Seksyen 14, Teras Jernang sahaja.  

 

 Jom sihat bersama Shaklee....

2 ulasan:

  1. Zaman sekarang nie kecil2 pun dah kena sakit jantung... Kesian tengok...

    BalasPadam
  2. betul-betul sekarang muda-muda pun da sakit jantung.. sebaga langkah awal baik kita mengamalkan vivix tu. bukan sahaja untuk kesihatan jantung tapi untuk awet muda ;)

    jemput singgah

    BalasPadam

Terima kasih sebab sudi tinggalkan komen anda di entri ini. Setiap komen anda amat saya hargai. Walaubagaimanapun, saya kadang kala malas mahu membalas komen anda tetapi saya akan balas dengan mengunjungi blog anda semula. Pastikan komen anda tidak menghina mana mana individu, menyentuh isu perkauman, agama dan perkara perkara yang melanggar undang undang negara.