Rabu, 15 Oktober 2014

CARA MAHU KURUS DENGAN SELAMAT



         Tahukah anda bahawa Malaysia adalah negara yang mempunyai paling ramai pengidap obesiti di dunia? Terkejut bukan? Ini adalah fakta dan hakikat yang perlu kita semua terima. Punca terbesar yang menyumbang kepada masalah ini ialah pemakanan yang tidak seimbang selain daripada faktor genetik atau keturunan, kurang bersenam, hormon dan sebagainya.

         Sejujurnya banyak kesan buruk apabila kita mengidap obesiti ini antaranya boleh mendatangkan pelbagai penyakit merbahaya seperti penyakit jantung, kencing manis dan darah tinggi. Bukan itu sahaja, obesiti juga boleh mengubah fungsi badan yang normal seperti boleh berlaku pembesaran jantung, badan menjadi lesu, dan kegagalan fungsi jantung.

        Selain itu, pengidap obesiti juga akan menghadapi masalah emosi dan psikologi. Contohnya apabila kita berjumpa dengan orang yang berbadan besar, kita pasti akan menghina dirinya dan menggelarnya dengan pelbagai gelaran. Kebanyakkan pengidap obesiti tidak suka akan perkara itu dan ini akan mendatangkan masalah kepada dirinya sehingga boleh menggangu emosi dan psikologi mereka. 

         Oleh sebab itu, Shaklee telah mencipta satu produk untuk menyelesaikan masalah ini iaitu Produk B – Compleks Dietary Supplement. Di dalam produk ini terdapat pelbagai vitamin yang baik untuk kesihatan seperti B1, B2, B3, B5, B6, B12, asid folik dan blotin. Mengapa B Complex mampu membuat anda kurus? Apabila anda mengambil produk ini sebelum anda makan, vitamin vitamin yang terdapat di dalam produk ini mampu untuk bertukar menjadi  tenaga. Oleh itu, akan akan mudah berasa kenyang dan anda juga kurang mengambil makanan yang berlebihan.


B- Complex Dietary Supplement

 Bagus bukan produk ini? Oleh itu, anda jangan sesekali mengambil produk atau ubat kurus yang belum terbukti keberkesanannya dan kadang kala membawa kesan sampingan yang buruk kepada anda. Produk Shaklee adalah selamat dan telah bertahan lebih daripada 50 tahun serta telah membantu ramai orang. Oleh itu, saya sarankan anda mengambil produk ini sekiranya anda mengalami masalah berat badan yang berlebihan.




Jika anda mahu dapatkan produk ini, sila hubungi saya melalui :

Muhammad Nurhaziq bin Abdul Hafiz
Shaklee Independent Distributor
ID : 1171450
SMS/Telegram/WhatsApp : 012 9772806
COD : Kampung Baru Kuala Lumpur dan Bangi (Syeksyen 14 Teras Jernang sahaja)


1 ulasan:

Terima kasih sebab sudi tinggalkan komen anda di entri ini. Setiap komen anda amat saya hargai. Walaubagaimanapun, saya kadang kala malas mahu membalas komen anda tetapi saya akan balas dengan mengunjungi blog anda semula. Pastikan komen anda tidak menghina mana mana individu, menyentuh isu perkauman, agama dan perkara perkara yang melanggar undang undang negara.