Jumaat, 31 Oktober 2014

APA ITU RESVERATROL?

vivix mampu menyelesaikan pelbagai masalah penyakit


Resvetratrol adalah sejenis polyphenol yang merupakan sejenis bahan yang dikeluarkan oleh tumbuhan sebagai pertahanan tumbuhan tersebut terhadap penyakit. Resveratrol dihasilkan daripada tindakbalas tumbuhan tersebut terhadap jangkitan kulat, tekanan, kecederaan kerana dirosakkan oleh haiwan, sinar UV, cuaca ekstrem dan sebagainya.

Untuk pengetahuan anda, tumbuhan yang paling banyak menghasilkan resveratrol adalah anggur, raspberri dan kacang. Menurut beberapa kajian yang telah dibuat, resveratrol boleh mengurangkan pembentukan kanser dalam tubuh antaranya kanser payudara dan kanser prostat.

Selain itu, resveratrol juga boleh mencegah diabetes, mencegah penuaan, dan mencegah kesihatan jantung.

Produk keluaran Shaklee, Vivix Liquid Dietary Supplement mempunyai tahap resveratrol yang tinggi memandangkan produk ini dibuat dengan menggunakan anggur Muscadine iaitu sejenis tumbuhan yang mempunyai resveratrol tertinggi di dunia. Produk ini sesuai dimakan oleh warga emas, orang yang mempunyai risiko kanser, pengidap diabetes, orang yang mahu menjaga kecantikan kulit, orang yang mempunyai tahap kolestrol yang tinggi, dan orang yang berisiko terkena penyakit jantung.

Oleh itu, sebagai seorang pengedar Shaklee, saya mencadangkan kepada anda yang menghadapi masalah di atas bolehlah mencuba produk ini untuk kesihatan dan kecergasan anda, Jika anda berminat dengan produk ini, anda boleh menghubungi saya melalui :

Muhammad Nurhaziq bin Abdul Hafiz
Shaklee Independent Distributor
ID : 1171450
Sms/whatsapp/telegram : 012 9772806
PM FB : MNH Sastera Melayu
Pengedar Shaklee Kampung Baru, Kuala Lumpur, Keramat, Bangi (Seksyen 14 Teras Jernang sahaja) dan seluruh Malaysia.  

1 ulasan:

  1. Kawan saya pengedar Shaklee.
    Dia pernah juga syorkan ni.
    Tapi, saya x sempat bertanya lebih lanjut.

    BalasPadam

Terima kasih sebab sudi tinggalkan komen anda di entri ini. Setiap komen anda amat saya hargai. Walaubagaimanapun, saya kadang kala malas mahu membalas komen anda tetapi saya akan balas dengan mengunjungi blog anda semula. Pastikan komen anda tidak menghina mana mana individu, menyentuh isu perkauman, agama dan perkara perkara yang melanggar undang undang negara.