Khamis, 12 Februari 2015

CARA MENCEGAH OSTEOPOROSIS DENGAN BERKESAN

Sumber : Google

Tahukah anda apa itu penyakit Osteoporosis? Osteoporosis adalah satu keadaan kehilangan kepadatan tulang yang menyebabkan tulang menjadi rapuh dan mudah patah. Penyakit ini biasa berlaku kepada orang tua dan wanita selepas monopaus apabila badan tidak lagi dapat menggantikan tisu tisu tulang yang lama dengan tisu baru yang lebih sihat. Apabila usia anda meningkat, anda akan mengalami kekurangan kepadatan tulang menyebabkan tulang menipis. Oleh itu, tulang akan menjadi rapuh dan mudah patah terutama tulang belakang, pergelangan tangan dan tulang pinggul.

Faktor faktor yang menyumbang kepada masalah osteoporosis



  • Menggunakan tenaga di tahap maksimum seperti atlet pelari     marathon.
  • Kurang bersenam
  • Jarang mengambil makanan yang mempunyai kalsium yang tinggi
  • Jantina : wanita mudah untuk mendapat penyakit ini kerana kerap kurang kalsium dalam badan.
  • Kawasan tempat tinggal : orang Asia memang mudah untuk       mendapat penyakit ini berbanding orang Barat.


Cara mencegah Osteoporosis dengan berkesan



  • Mencuba rawatan terapi gentian hormon (HRT) namun rawatan ini mendedahkan anda kepada risiko terkena penyakit strok,       penyakit jantung dan barah payudara.
  • Bagi lelaki yang mengalami masalah ini, digalakkan untuk         mengambil hormon testosterone.
  • Mengambil ubat Bisfosfonat yang membantu mengekalkan       keupayaan tulang dan mengurangkan kadar kepatahan.
  • Menggunakan ubat Selective Receptor Modulators (SERMs).   Ini  adalah ubat yang mampu mengurangkan kepatahan tulang   terutama tulang belakang.

Cara mencegah Osteoporosis dengan Shaklee


Sebagai seorang pengedar sah Shaklee, saya mencadangkan anda agar mencuba produk keluaran Shaklee iaitu Vivix Liquid Dietary Supplement yang mempunyai kalsium dan vitamin D yang tinggi yang mampu untuk merawat dan mencegah penyakit Osteoporosis ini. Oleh itu, jika anda mahu membuat rawatan alternatif selain daripada rawatan yang saya sebutkan di atas, anda boleh cuba mengambil produk keluaran Shaklee ini. Marilah sama sama kita berikhtiar sambil berdoa dan bertawakkal kepada Allah agar menyembuhkan kita dari penyakit tersebut.



Bukan itu sahaja, Shaklee juga ada menyediakan produk Ostematrix untuk mencegah penyakit ini. Di dalam produk ini terdapat banyak unsur kalsium, magnesium dan Vitamin D yang mampu mencegah kebanyakkan daripada kita terkena penyakit ini.




Jika anda berminat dengan produk di atas, segera hubungi saya melalui :

Muhammad Nurhaziq bin Abdul Hafiz
Shaklee Independent Distributor
ID : 1171450
Sms/whatsapp/telegram : 012 9772806
Pengedar Shaklee Kampung Baru, Kuala Lumpur, Keramat, Bangi (Seksyen 14, Teras Jernang sahaja) dan seluruh Malaysia.

4 ulasan:

Terima kasih sebab sudi tinggalkan komen anda di entri ini. Setiap komen anda amat saya hargai. Walaubagaimanapun, saya kadang kala malas mahu membalas komen anda tetapi saya akan balas dengan mengunjungi blog anda semula. Pastikan komen anda tidak menghina mana mana individu, menyentuh isu perkauman, agama dan perkara perkara yang melanggar undang undang negara.