Rabu, 15 Oktober 2014

CARA NAK HILANGKAN STRESS

Saya teramat yakin dan percaya anda pasti pernah menghadapi stress bukan? Anda tahu apa itu stress? Stress adalah suatu reaksi yang tidak spesifik terhadap diri seseorang disebabkan oleh bebanan yang menimpanya. 

Ada banyak sebab musabab mengapa stress boleh terjadi. Antara sebab stress terjadi adalah kerana berpunca dari diri anda sendiri maksudnya anda meletakkan harapan atau cita cita yang terlalu tinggi, kemudian apabila anda gagal mencapai cita cita atau harapan itu, anda boleh menjadi stress. Kedua, adalah kerana faktor persekitaran anda contohnya apabila anda bertukar tempat kerja. Perkara ini sudah pasti memberi tekanan kepada anda kerana anda perlu menyesuaikan diri dengan tempat baru, kawan baru, ketua baru dan majikan yang baru. Jika ada yang tidak kena, sudah pasti akan mendatangkan stress kepada anda.

Selain itu, adalah faktor perasaan dan psikologi. Contohnya apabila anda kehilangan orang yang tersayang seperti ibu bapa, adik beradik, anak, suami, isteri dan sebagainya. Seandainya anda tidak kuat untuk menghadapi ujian dari Allah Azza wajalla ini saya yakin dan pasti anda akan mudah berasa tertekan. Seterusnya adalah kerana faktor biologi. Contohnya jika anda menghadapi penyakit yang kronik dan merbahaya seperti sakit jantung, kencing manis, kanser dan sebagainya. Perkara seperti ini boleh mendatangkan stress atau tekanan kepada anda kerana jika sebelum ini anda boleh berjalan dan makan apa sahaja, tetapi kini semua itu sudah terbatas kerana penyakit yang anda hidapi. 

Antara cara yang kita boleh amalkan untuk menghilangkan stress adalah sudah pasti solat lima waktu sehari semalam. Banyak banyaklah mengadu kepada Allah tentang masalah kita kerana Allah adalah sebaik baik pendengar dan Dia juga Maha Mendengar. Selain itu, anda juga boleh menghilangkan stress dengan cara membaca Al Quran, mengambil makanan yang berkhasiat seperti buah buahan, berkongsi masalah atau tekanan anda dengan kawan atau keluarga dan juga menangis. Menangis yang paling baik adalah ketika dalam solat Tahajud. 

Sebagai seorang pengedar bebas Shaklee, saya cadangkan anda supaya mengambil vitamin dan makanan tambahan untuk anda menghilangkan stress. Tentu anda tidak percaya bukan? Ya, Shaklee ada menyediakan produk B - Complex Dietary Supplement untuk menghilangkan stress. Terdetik di benak anda, apa yang bagus benar dengan produk ini sehingga boleh menghilangkan stress? Vitamin vitamin yang terdapat di dalam B - Complex Dietary Supplement ini mampu menghasilkan satu hormon iaitu hormon serotonin. Hormon ini adalah hormon yang mampu untuk membuatkan anda gembira. 

 
makanlah B complex
B - Complex Dietary Supplement


Jika anda mengambil produk ini, Insha Allah stress anda akan berkurangan dan akan menjadi lebih relaks. Jadi, risiko anda untuk bunuh diri itu amat berkurang sama sekali. Ramai orang terutama di negara Jepun gemar bunuh diri apabila mereka stress seperti terjun bangunan tinggi, minum racun dan mengelar pergelangan tangan. Oleh itu, sebagai orang Islam, minta dijauhkanlah dari perkara perkara syirik seperti itu. Tidak cium bau syurga orang yang bunuh diri.

Ingat, stress juga boleh menyebabkan jerawat. Jadi, produk ini amat sesuai untuk yang mahu menghilangkan jerawat yang disebabkan oleh stress itu. Oleh itu, jika anda mahu mendapatkan produk ini, anda boleh menghubungi saya melalui :



Muhammad Nurhaziq bin Abdul Hafiz
ID : 1171450
whatsapp/telegram/sms : 012 9772806
COD : Kampung Baru Kuala Lumpur dan Bangi Syeksyen 14 Teras Jernang sahaja.

1 ulasan:

  1. cara akak hilang kan stress adalah time stress cuba buat apa yang kita suka.. Yup paling berkesan mengadulah pada Allah.. even kita tak nampak tapi kita akan rasa ketenangannya. Nak2 lagi masalah yang kita tak boleh luah dengan orang lain

    BalasPadam

Terima kasih sebab sudi tinggalkan komen anda di entri ini. Setiap komen anda amat saya hargai. Walaubagaimanapun, saya kadang kala malas mahu membalas komen anda tetapi saya akan balas dengan mengunjungi blog anda semula. Pastikan komen anda tidak menghina mana mana individu, menyentuh isu perkauman, agama dan perkara perkara yang melanggar undang undang negara.