Sabtu, 18 Oktober 2014

CARA MENCEGAH ARTHRITIS

Arthritis adalah radang yang berlaku di sendi sendi yang menyebabkan sendi sakit, bengkak dan kaku. Sesiapa yang terkena dengan radang arthritis ini memang sukar untuk bergerak kerana mengalami sakit yang sangat luar biasa di bahagian sendi. Sendi di sini bermaksud anda akan berasa sakit di bahagian lengan, pergelangan tangan, lutut, pinggul, dan bahagian bawah tulang belakang.

Punca punca penyakit arthritis

Antara punca penyakit arthritis ini adalah apabila anda mengalami kecederaan seperti patah tulang. Selain itu, berlaku kehausan dan kelusuhan pada sendi anda sehingga anda mudah untuk menerima penyakit ini. Jika anda adalah seorang pengidap gout, risiko untuk anda mendapat penyakit ini amat tinggi. Faktor keturunan dan jangkitan bakteria serta virus di bahagian sendi juga adalah punca mengapa seseorang itu mendapat penyakit arthritis.


Cara mencegah penyakit arthritis

Antara cara yang boleh diamalkan untuk mencegah penyakit ini adalah menjaga berat badan supaya kekal sihat dan jangan sampai ke tahap obesiti. Berat badan anda mesti berada dalam keadaan ideal. Selain itu, anda mesti selalu bersenam untuk mengelakkan penyakit ini datang kepada anda. Jangan tidak percaya bahawa stress juga boleh menyebabkan anda mengalami arthritis. Gangguan stress boleh menyebabkan gejala degeneratif dan mempengaruhi sendi anda. Jika anda terlalu stress di tempat kerja, anda harus segera mencari jalan untuk mengurangkan stress anda dengan cara solat, membuat senaman ringan dan sebagainya.

Cara mencegah arthritis dengan Shaklee.

Memandangkan sudah begitu ramai orang mengalami arthritis, Shaklee sekali lagi menampilkan produk yang yang mampu untuk mencegah penyakit ini iaitu Vivix Liquid Dietary Supplement. Di dalam produk ini terdapat anthocyanins yang merupakan antioksidan utama di dalam lobak. Anthocyanins mempamerkan banyak aktiviti biologi termasuk anti oksidan, anti radang, anti mikrobial dan anti carcinogen. Produk ini dipercayai mampu untuk memberi pencegahan kepada  penyakit arthritis kerana mempunyai banyak khasiat di dalamnya.




Jika anda mahu mendapatkan produk ini dengan saya, anda boleh menghubungi saya melalui :


Muhammad Nurhaziq bin Abdul Hafiz
Shaklee Independent Distributor
ID : 1171450
sms/telegram/whatsapp : 012 9772806
Pengedar Shaklee di Kampung Baru, Kuala Lumpur, Keramat dan Bangi.


 

    


0 comments:

Catat Ulasan

Terima kasih sebab sudi tinggalkan komen anda di entri ini. Setiap komen anda amat saya hargai. Walaubagaimanapun, saya kadang kala malas mahu membalas komen anda tetapi saya akan balas dengan mengunjungi blog anda semula. Pastikan komen anda tidak menghina mana mana individu, menyentuh isu perkauman, agama dan perkara perkara yang melanggar undang undang negara.