Selasa, 13 Januari 2015

MENGAPA BADAN KITA BANYAK ANGIN?

Alfalfa shaklee mampu cegah badan banyak angin
Sumber : Google

Selalu sangat kita dengar bahawa di dalam badan kita ada banyak angin. Angin yang berlebihan di dalam badan boleh menyebabkan kita sakit perut, selalu terkentut dan sendawa. Tetapi tahukah kita semua bagaimana angin boleh masuk dalam badan kita? Di dalam rencana kali ini, saya mahu mengupas mengenai masalah angin dalam badan yang kerap menghantui kita semua. 

Punca punca angin ada di dalam badan


-         Perangai negatif : selalu bercakap perkara yang buruk, suka melihat keburukan, dan suka melakukan perkara yang negatif.
-         Tidak mengawal nafsu : tidak mengawal nafsu makan. Jika tidak mengawal nafsu makan dengan baik, akan menyebabkan anda makan dengan banyak dan angin mudah masuk ke dalam badan.
-         Hidup dalam tekanan : apabila anda tertekan, anda akan banyak berfikir. Berfikir tanpa diiringi dengan tindakan boleh menyebabkan banyak angin masuk ke dalam badan.
-         Suka berlebih lebihan : suka seksa diri untuk kurus, kerja keras tanpa rehat semata mata untuk mendapatkan wang lebih, salah guna kuasa dan suka mengarut tanpa henti.
-         Gangguan makhluk halus : hasutan makhluk halus seperti jin boleh menyebabkan serangan angin dalam badan. Anda perlu banyakkan solat, berdoa, kuatkan semangat dan dapatkan bantuan dari ustaz untuk menghalau makhluk halus tersebut.
-         Banyak makan makanan yang berangin : kacang, brokoli, kobis, taugeh, bawang, asparagus, minuman ringan dan banyak lagi.    


Cara buang angin dalam badan


-         Menukar jenis makanan : anda perlu elakkan makan dengan terlalu banyak makanan yang mengandungi angin seperti yang disebutkan di atas.
-         Ambil ubat ubatan : ada pelbagai jenis ubat yang boleh anda dapatkan di farmasi untuk membuang angin di dalam badan anda seperti antasids, simethicone dan activated charcoal.
-         Kurangkan menelan udara : kurangkan mengunyah gula gula getah, mengunyah makanan secara perlahan lahan, dan tidak banyak bercakap semasa makan.

Buang angin dalam badan dengan Shaklee


Sebagai seorang pengedar Shaklee, saya sarankan kepada anda supaya mengambil produk Alfalfa Complex Shaklee untuk mengatasi masalah angin dalam badan. Di dalam produk ini terdapat pelbagai nutrisi antaranya adalah protin, asid amino, klorofil, serat dan sebagainya. Produk ini memang bagus untuk membantu menangani masalah angin dalam badan.

Produk ini memang terbukti berkesan untuk membuang angin di dalam badan. Segera hubungi saya untuk mendapatkan produk ini bagi mengatasi masalah angin dalam badan anda. Jangan bertangguh lagi. Segera dapatkannya dengan segera.


Alfalfa mampu mencegah masalah angin dalam badan


Jika anda berminat dengan produk ini, segera hubungi saya melalui :

Muhammad Nurhaziq bin Abdul Hafiz
Shaklee Independent Distributor
ID : 1171450
Sms/whatsapp/wechat/telegram : 012 9772806
Pengedar Shaklee Kampung Baru, Kuala Lumpur, Keramat dan seluruh Malaysia.  



10 ulasan:

  1. nice sharing . biasa sapu ubat panas je bila ada angin :)

    BalasPadam
  2. nice sharing..kalau makan secara lahap memang akan banyak angin la jawabnya sebab tak kunyah dengan betul..

    BalasPadam
  3. Cara paling mudah buang angin adalah dengan shaklee..:)

    BalasPadam
  4. Minum air halia pn blh buang angin..amalan org dulu2..

    BalasPadam
  5. Teh sarbat pun ok, sedap yg memang terus angin keluar...

    BalasPadam
  6. Zumal pun selalu alami perkara camni kalau tersilap makan... Silap sikit jew dan rasa berangin dan serba tak kena...

    BalasPadam
  7. akak kalau silap makan confirm sakit kepala dan kembung ... angin terlebih heheheh

    BalasPadam

Terima kasih sebab sudi tinggalkan komen anda di entri ini. Setiap komen anda amat saya hargai. Walaubagaimanapun, saya kadang kala malas mahu membalas komen anda tetapi saya akan balas dengan mengunjungi blog anda semula. Pastikan komen anda tidak menghina mana mana individu, menyentuh isu perkauman, agama dan perkara perkara yang melanggar undang undang negara.