Khamis, 3 November 2016

CARA UNTUK HARGAI SAHABAT ANDA

Image result for sahabat
Sumber : Google

Setiap orang di dunia ini pasti ada ramai kawan. Tetapi bukan semua kawan itu boleh menjadi sahabat. Ada kawan yang hanya bertindak sebagai kawan tetapi ada kawan yang boleh bertindak sebagai sahabat. Bukan semua kawan adalah sahabat dan tidak ramai kawan boleh dibuat sahabat. 

Sahabat itu bukanlah orang yang mempunyai hubungan darah dengan kita tetapi dia sanggup bersusah dan bersenang bersama kita dalam keadaan apa jua. Kawan yang bertaraf sahabat ini memang sukar dicari di dalam dunia. Dan ramai orang yang masih mencari cari kawan yang boleh dibuat sahabatnya. 

Bagi orang yang sudah mempunyai sahabat, maka untunglah hidupnya dari dunia sampai akhirat. Dia bukan sahaja mempunyai insan yang boleh membantunya saat susah mahupun senang, malah boleh menegurnya jika dia telah sesat ataupun songsang. Itulah tugas sahabat yang tidak ramai ada dalam diri seseorang. 

Bagi orang yang mempunyai sahabat, eloklah dihargai sahabat dan persahabatan itu. Janganlah dirosakkan persahabatan itu dengan perkara perkara yang tidak menentu. Menghargai seorang sahabat adalah suatu tindakan yang sangat perlu. Dan ada banyak cara bagaimana untuk menghargai seorang sahabat yang kita perlu tahu. 

Kepada yang tidak tahu apakah caranya untuk menghargai seorang sahabat, artikel ini akan membongkar cara cara untuk menghargai sahabat. Kepada yang mahu tahu cara untuk menghargai sahabat, mari lihat artikel ini ---> Cara Untuk Hargai Sahabat Anda <--- Di dalam artikel ini, ada diterangkan apakah cara cara untuk anda hargai sahabat anda. Mari baca artikel itu supaya anda boleh tahu cara menghargai sahabat anda yang ada. Selamat membaca... 

6 ulasan:

Terima kasih sebab sudi tinggalkan komen anda di entri ini. Setiap komen anda amat saya hargai. Walaubagaimanapun, saya kadang kala malas mahu membalas komen anda tetapi saya akan balas dengan mengunjungi blog anda semula. Pastikan komen anda tidak menghina mana mana individu, menyentuh isu perkauman, agama dan perkara perkara yang melanggar undang undang negara.