Ahad, 5 April 2015

SEMOGA TEGAR DAPAT PEMBELAAN SEWAJARNYA



Ini adalah screenshot daripada Facebook Sinar Harian. Semoga penyanyi cilik, Tegar ini dapat pembelaan yang sewajarnya. Tak sangka pengurus dia sendiri (orang yang paling dia percaya) bukan sahaja songlap duit dia tapi juga buat serangan seksual kat budak kecil macam Tegar ni.

Kalau dah tak tahan sangat nafsu gay tu, pergilah cari gayboy yang berlambak kat Thailand tu. Yang pergi 'hentam' kat si Tegar tu nak buat apa? Dia pun masih mentah lagi. Kenal dunia pun tak penuh lagi. 

Sebab tu penting kita kena ada ilmu dan pelajaran. Tak kiralah kita penyanyi ke, pelakon ke, ahli perniagaan ke, kerani asalkan kita ada ilmu dan pelajaran. Bila ada ilmu, orang tak berani nak tipu kita atau nak memperlekehkan kita. Orang yang ada ilmu pun boleh kena tipu, inikan pula orang yang tak ada ilmu!


So, pelajaran daripada kisah Tegar ni belajarlah tinggi tinggi supaya tak kena tipu lebih lebih lagi dengan orang yang kita percaya. Kita pun janganlah nak ambil kesempatan di atas kelemahan orang lain. Dosa besar tau. 




2 ulasan:

  1. Yang menghairankan dengan kes si tegar ni, tiadakah pengurus dari Indonesia sendiri yang boleh menguruskan dia? Sudah ditipu dua kali dan masih gagal mendapat pembelaan sewajarnya, kesian..

    BalasPadam
  2. duit boleh gelapkan hati seseorang....kerana duit...sggup buat benda yg tak baik pd org lain...moga mendapat hidayah

    BalasPadam

Terima kasih sebab sudi tinggalkan komen anda di entri ini. Setiap komen anda amat saya hargai. Walaubagaimanapun, saya kadang kala malas mahu membalas komen anda tetapi saya akan balas dengan mengunjungi blog anda semula. Pastikan komen anda tidak menghina mana mana individu, menyentuh isu perkauman, agama dan perkara perkara yang melanggar undang undang negara.