Isnin, 15 Disember 2014

CARA ORANG DEMAM MAHU KURANGKAN PANAS PADA BADAN

Sumber : Google

Demam bermaksud satu keadaan di mana suhu badan melebihi 37 darjah Celcius. Apabila kita demam, badan kita akan berasa panas, tidak bermaya, lesu dan mudah letih. Kita juga sering berasa tidak selesa dan tidak larat untuk melakukan sebarang kerja. Kita lebih suka baring di atas katil dan berselubung dengan selimut kerana kesejukkan.

Gejala lain sebagai tanda orang itu demam adalah badan panas bila disentuh, pernafasan meningkat, muka menjadi merah, tidak aktif, badan menjadi lemah, sentiasa mahu tidur, sentiasa resah gelisah, tiada selera makan dan kerap menggigil.


Punca punca seseorang itu mendapat demam


Antara punca seseorang itu mendapat demam adalah jangkitan bakteria atau virus. Zaman sekarang ini pelbagai jenis bakteria dan virus bertebaran di udara dan mudah untuk hinggap pada diri kita. Oleh itu, kita mesti menjaga kebersihan diri, rumah dan alam sekitar. Kita juga perlu mengamalkan gaya hidup yang sihat.

Kedua, kesan gigitan nyamuk. Nyamuk juga adalah antara makhluk yang mampu membawa penyakit kepada kita antaranya adalah demam. Oleh sebab itu, kita mesti membersihkan kawasan rumah kita untuk menghindarkan kawasan rumah dari menjadi tempat pembiakan nyamuk. Perlu diingatkan supaya jangan sesekali membiarkan air bertakung di kawasan rumah.

Ketiga, kesan sampingan ubat. Kadang kala ada ubat ubatan yang kita makan memberi kesan sampingan kepada tubuh badan kita. Apabila kita mengambil ubat tersebut, penyakit penyakit lain seperti demam akan keluar kesan daripada ubat tersebut. Oleh itu, pastikan anda mengambil ubat yang diiktiraf selamat oleh Kementerian Kesihatan Malaysia dan makan ubat tersebut mengikut nasihat doktor.

Keempat, apabila terkena hujan. Ada sesetengah orang apabila ditimpa hujan dia akan mudah demam. Bukan sahaja demam, malah batuk dan selsema turut datang sekali. Hujan yang turun dari langit itu kadang kala mengandungi bahan berasid hasil lepasan dari asap kenderaan dan asap kilang. Oleh sebab itulah apabila kita terkena hujan, kita mudah demam. Bagi mengatasi masalah ini, selalu bawa payung atau baju hujan bersama kita untuk ke mana mana.

Kelima, apabila kanak kanak mahu tumbuh gigi. Ada kalanya, apabila seseorang kanak kanak itu mahu tumbuh gigi, dia akan turut demam. Itu adalah perkara biasa sebenarnya. Sekiranya terjadi, lekas lekaslah membawa anak anda berjumpa dengan doktor untuk mendapatkan rawatan.

Keenam, apabila anda terkejut. Pernah dengar bukan ada orang yang ternampak hantu sehingga demam seminggu? Itu kerana dia terkejut dan kejutan itu tidak biasa dengan dirinya. Segera berjumpa doktor atau ustaz ustaz yang mahir dalam rawatan alternatif untuk mengatasi masalah itu.

Ketujuh, ada sesetengah orang yang mendapat demam kerana disihir. Ini adalah satu perkara yang luar biasa dan jarang berlaku. Ingatlah, sihir adalah satu perbuatan syirik dan dilaknat oleh Allah s.w.t. Oleh itu, jauhi sihir. Jika anda terkena sihir, segera dapatkan rawatan dari ustaz ustaz yang mahir dalam rawatan alternatif.

Cara mencegah demam dengan menggunakan Vita C Shaklee


Sebagai satu jenama yang unggul di dunia, Shaklee turut menyediakan produk untuk mengatasi masalah demam iaitu Vita C Shaklee. Vitamin C yang terdapat dalam produk ini dapat mengurangkan simptom demam dan bertindak sebagai anti histamin yang berkesan dengan mengurangkan kesan tidak baik seperti sakit sakit badan, selsema dan kesakitan. Vitamin C juga boleh mengawal alergi yang menyebabkan demam, mengurangkan paras histamin dan boleh menyebabkan demam dapat dielakkan.  

Kesimpulannya, Vita C Shaklee mampu mencegah daripada penyakit demam. Selain ke klinik, anda boleh cuba memberikan rawatan alternatif kepada ahli keluarga anda dengan memberi Vita C Shaklee ini. Produk ini memang bagus untuk mencegah demam agar demam tidak menjadi lebih teruk. Ambil produk ini sebagai langkah awal untuk mencegah demam dari membiarkan demam menjadi lebih parah.

Vita C mampu mencegah demam


Anda tidak percaya? Ini buktinya...



Jika anda berminat dengan produk ini, anda boleh menghubungi saya melalui :

Muhammad Nurhaziq bin Abdul Hafiz
Shaklee Independent Distributor
ID : 1171450
Sms/whatsapp/telegram/wechat : 012 9772806
Pengedar Shaklee Kampung Baru, Kuala Lumpur dan Keramat.



8 ulasan:

  1. saya pernah makan vitamin c shaklee..memang bagus

    BalasPadam
  2. terima kasih... saya akan amalkan vit C lepas ni...

    BalasPadam
  3. Nanti saya singgah BW lagi tau, MNH.
    Banyak sangat hutang ngan sumeorang ni xD.

    BalasPadam
  4. tak payah lah pergi amik Flu vaccine lagi kan... consume vit C je pun dh ckup...
    Nak menang RM100, RM50 dan hadiah misteri... jom join G A di blog saya….
    http://enyyusnizar.blogspot.com/2014/12/giveaway-by-eny-abdullah-komen-banyak.html

    BalasPadam
  5. Demam biasa-biasa ni, selalunya doktor nasihatkan banyak berehat. Kalau demam sebab masalah lain macam denggi or lain-lain yang berat tu, penat sikit family nak tolong pantau.

    BalasPadam
  6. Ramai yang sarankan zumal ambil vitamin C sebab selalu demam...

    BalasPadam
  7. betul vit C mmg sesuai dimakan untuk mengurangkan simptom2 demam :D

    BalasPadam
  8. Dulu masa amalkan Vitamin C, jarang kene selsema & resdung.

    BalasPadam

Terima kasih sebab sudi tinggalkan komen anda di entri ini. Setiap komen anda amat saya hargai. Walaubagaimanapun, saya kadang kala malas mahu membalas komen anda tetapi saya akan balas dengan mengunjungi blog anda semula. Pastikan komen anda tidak menghina mana mana individu, menyentuh isu perkauman, agama dan perkara perkara yang melanggar undang undang negara.