Ahad, 11 Januari 2015

BAGAIMANA MENCEGAH SAKIT SENDI DENGAN BERKESAN?

sakit sendi boleh dirawat dengan menggunakan Alfalfal Shaklee
Sumber : Google

Mengalami kesakitan di bahagian sendi badan terutama pinggang, lutut, bahu dan lain lain lagi memang menyukarkan pergerakan kita. Kita sukar untuk melakukan sebarang kerja gara gara sakit yang menghantui diri kita itu. Sudah pasti kita akan mencari cara bagaimana caranya untuk kita mencegah sakit sendi itu supaya kita boleh bebas bergerak tanpa halangan.

Antara punca seseorang itu mendapat sakit sendi adalah apabila dia terlibat dalam kemalangan. Apabila kemalangan, otot dan sendi boleh tercedera dan itulah yang menyebabkan mengapa sendi kita menjadi sakit.

Kedua, apabila dia tercedera yang disebabkan oleh bersukan, mengangkat benda berat atau pergerakan secara berlebihan. Nasihat saya, pastikan jika anda mahu bersukan atau mengangkat benda yang berat, anda perlu berhati hati dan mengikut langkah langkah yang betul untuk mengelakkan kecederaan.


Ketiga, apabila seseorang itu telah berusia. Apabila umur kita sudah lanjut, cartilage kita akan menipis. Bukan itu sahaja, kepadatan otot kita juga akan berkurang. Oleh sebab itulah, mengapa kita sering melihat orang tua selalu sahaja mendapat sakit sendi.

Keempat, berat badan berlebihan juga adalah antara punca orang mudah mendapat sakit sendi. Berat badan yang berlebihan akan memberi tekanan kepada sendi dan secara tidak langsung sendi kita akan berasa sakit.

Cara mencegah sakit sendi :

  • Selalu bersenam kerana boleh mengelakkan sendi dan otot menjadi lemah
  • Mengawal berat badan supaya mendapat berat badan yang ideal
  • Mengambil makanan yang berkhasiat dan mengandungi banyak glucosamine, kalsium, mineral, omega 3, vitamin D serta vitamin c


Mencegah sakit sendi dengan Shaklee

Sebagai seorang pengedar sah Shaklee, saya sarankan kepada anda supaya mengambil produk keluaran Shaklee iaitu Alfalfa Complex Shaklee. Di dalam produk ini terdapat tumbuhan Alfalfa iaitu Medicago Sativa yang terkenal sebagai Raja Segala Tumbuhan. Produk ini mempunyai banyak khasiat dan mampu mencegah pelbagai penyakit antaranya adalah sakit sakit sendi dan sakit belakang.



Alfalfa mampu mencegah sakit sendi


Kesimpulannya, jika anda mahu mencegah sendi anda dari terus sakit, lebih baik anda bertindak dengan segera, Semakin lama anda berfikir, penyakit anda pasti tidak akan hilang dan anda akan terus menderita. Lekas hubungi saya untuk mendapatkan produk ini supaya sakit sendi akan akan hilang dan anda boleh bergerak dengan cergas selepas ini. 


Jika anda berminat dengan produk ini, segera hubungi saya melalui :

Muhammad Nurhaziq bin Abdul Hafiz
Shaklee Independent Distributor
ID : 1171450
Sms, telegram, whatsapp, wechat : 012 9772806
Pengedar Shaklee di Kampung Baru, Kuala Lumpur dan seluruh Malaysia.











6 ulasan:

  1. Sakit macam zumal gak tu... Hehe ^-^

    BalasPadam
  2. memang seksa dan tak selesa kalau sakit lutut..

    BalasPadam
  3. Alamak kalau kena sakit sendi ni mmg susah la kan ..Seksa pon ada ..Moga2 Shaklee dapat membantu ...

    BalasPadam
  4. nice sharing . memang kadang2 tengah malam denyut2 je lutut . nak tidur pon susah

    BalasPadam
  5. biasanya orang tua dan orang gemuk mudah kena sakit sendi..

    BalasPadam
  6. Yup, better ambik combination of glucosamine, vitc, omega & calcium. Elakkan selalu mengambil ubat tahan sakit bagi penyakit lutut kerana ia boleh melambatkan penyembuhan.

    BalasPadam

Terima kasih sebab sudi tinggalkan komen anda di entri ini. Setiap komen anda amat saya hargai. Walaubagaimanapun, saya kadang kala malas mahu membalas komen anda tetapi saya akan balas dengan mengunjungi blog anda semula. Pastikan komen anda tidak menghina mana mana individu, menyentuh isu perkauman, agama dan perkara perkara yang melanggar undang undang negara.