Ahad, 25 Disember 2016

DI TANGGA TINGKAT DUA


Image result for bangunan asrama
Sumber : Google


Di tangga itu,
Tangga yang menghubung tingkat tingkat kolej,
Kolej lelaki yang pasti,
Dituruni oleh ramai lelaki,

Aku - lelaki yang tidak punya cinta,
Terserempak seorang gadis di rumah tingkat dua,
Serta merta perasaan cinta menghiasi dada,
Tetapi sebentar cuma,
Gadis cantik hilang di sebalik pintu yang tadinya buka.

Aku yang awalnya tidak punya cinta,
Mula berasa gundah gulana,
Kerana cinta tiba tiba datang menerpa,
Ingin tahu gadis itu siapa,
Sehingga malamnya aku tidur tidak lena.

Berhari hari aku tunggu di tangga tingkat dua,
Sehabis kelas aku tunggu di sana,
Kawan yang pelik lalu bertanya,
Tidak kurang juga yang mengata.   

Segalanya aku persetankan,
Tugasan universiti ataupun teman,
Hatiku cuma mahu bertemu si gadis perawan.

Nasib yang baik ditentukan Tuhan,
Tidak berapa lama aku tunggu akhirnya kami berjumpa,
Gadis yang ditunggu keluar akhirnya,
Untuk mengutip kain di jemuran sana,     
Hati aku sungguh gembira,
Segera aku bertanya di saat itu juga,
Tentang diri gadis yang mencuri hatiku.

Di pertemuan kedua itu kami menyulam cinta,
Gadis itu juga menyimpan perasaan yang sama,
Harapnya kami berdua akan bertemu bahagia,
Jika cinta kami tidak dihalang keluarga.

0 comments:

Catat Ulasan

Terima kasih sebab sudi tinggalkan komen anda di entri ini. Setiap komen anda amat saya hargai. Walaubagaimanapun, saya kadang kala malas mahu membalas komen anda tetapi saya akan balas dengan mengunjungi blog anda semula. Pastikan komen anda tidak menghina mana mana individu, menyentuh isu perkauman, agama dan perkara perkara yang melanggar undang undang negara.