Ahad, 14 Disember 2014

RAHSIA MENCEGAH PENYAKIT DATANG BERTIMPA TIMPA

Sumber : Google

Ramai yang selalu bertanya, mengapa aku selalu sakit? Lepas satu penyakit, datang pula penyakit yang lain. Pelbagai penyakit yang datang kepada kita hari demi hari tanpa kita ketahui puncanya dan cara mencegahnya. Pada hari ini, saya akan menulis tentang orang orang yang selalu dihinggapi penyakit dan bagaimana untuk mencegahnya.

Mengapa kita selalu sakit?

Ada pelbagai faktor yang menyebabkan penyakit ‘suka’ datang kepada kita. Sebagai manusia, kita perlu mengenalpasti terlebih dahulu faktor faktor tersebut supaya memudahkan kita untuk membuat langkah pencegahan dan pengawalan.

Antara punca utama kita mudah diserang penyakit adalah cara pemakanan harian. Mungkin kita kurang mengambil sayur sayuran dalam pemakanan kita. Kita semua tahu tentang kebaikkan memakan sayur sayuran tetapi ada diantara kita yang tidak langsung mengambil ‘makanan hijau’ ini dalam diet. Oleh itu, kita kurang mendapat vitamin dan mineral yang diperlukan oleh tubuh.


Kedua, kita mungkin kurang minum air. Untuk kekal sihat, seseorang itu perlu minum lapan gelas air masak sehari. Kurangkan minum minuman bergas dan air manis. Kekurangan minum air boleh menyebabkan tubuh badan tidak sihat, berlakunya migrain, sakit perut, alergi, asma dan nafas bebau. Oleh itu, saya nasihatkan kepada anda supaya banyak minum air selepas ini untuk kekal sihat.

Ketiga, apabila kita selalu tertekan atau stress, kita mudah mendapat penyakit. Stress bukanlah satu perkara yang baik dan memberi kesan buruk kepada tubuh badan kita. Jangan terkejut jika kajian menunjukkan banyak penyakit merbahaya datang akibat kerap tertekan. Tekanan menyebabkan berlakunya obesiti, keresahan, gangguan panik, masalah perut dan banyak lagi. Ingatlah, orang yang kurang tertekan adalah lebih sihat berbanding orang yang selalu tertekan. Oleh itu, kita perlu banyak bertenang dan berehat supaya kekal sihat.

Keempat, orang yang kurang tidur adalah orang yang selalu sakit. Dapatkan tidur tujuh hingga lapan jam sehari. Orang yang kurang tidur boleh menyebabkan kemurungan, sering marah marah dan banyak lagi. Orang yang mendapat tidur yang cukup mempunyai imun yang cukup untuk menentang virus penyakit.

Kelima, bersenam adalah satu cara yang penting untuk mengelak penyakit. Kajian menunjukkan senaman boleh mencegah penyakit jantung, kanser, darah tinggi, kencing manis, osteoporosis dan banyak lagi. Bersenam boleh memberikan kesan positif kepada kesihatan, mengurangkan stress, meningkatkan tenaga, mencantikkan rupa fizikal dan banyak lagi.

Vita C Shaklee mampu membantu masalah anda

Memandangkan begitu ramai orang yang sering dihinggapi pelbagai penyakit, Shaklee telah mengeluarkan satu produk untuk mengatasi masalah ini iaitu Vita C Shaklee. Di dalam produk ini terdapat dos yang betul bagi Vitamin C yang mampu melindungi badan dari jangkitan penyakit. Produk ini membekalkan imunisasi atau daya tahan badan kepada kita. Produk ini dapat merawat luka dan badan akan terpelihara daripada bakteria, virus dan jangkitan.

Bukan itu sahaja, produk ini juga dapat membekalkan kolagen dalam tubuh badan kita. Kolagen dapat memulihkan luka dengan cepat, melindungi kulit dari dirosakkan oleh radikal bebas dan ultraviolet.

Oleh itu, saya nasihatkan kepada anda yang selalu sakit itu agar mencuba produk terbaik keluaran Shaklee ini. Memang anda tidak rugi untuk mencuba. Tidak guna ada duit yang banyak tetapi kita selalu sakit. Kesihatan lebih berharga daripada kekayaan. Ayuh, korbankan sedikit duit anda untuk mendapat kesihatan yang sempurna.

rahsia mencegah penyakit datang bertimpa timpa

Jika anda berminat dengan produk ini, anda boleh menghubungi saya melalui :

Muhammad Nurhaziq bin Abdul Hafiz
Shaklee Independent Distributor
ID : 1171450
Sms/whatsapp/wechat/telegram : 012 9772806
Pengedar Shaklee Kampung Baru, Keramat, dan Kuala Lumpur.




12 ulasan:

  1. ambil vitamin c dan minum air yg byk.. insyaAllah jarang jatuh sakit.

    BalasPadam
  2. Dari segi spiritual, sakit itu ujian dari Allah, tanda Allah sayang dengan kita. Apapapun, nice info :)

    BalasPadam
  3. Obat ini sepertinya layak dibawa saat travelling

    BalasPadam
  4. Informasi yang sangat bermanfaat. Thanks for this post

    BalasPadam
  5. Nice posting. Thanks for share..

    BalasPadam
  6. Kesehatan itu sangat penting. Obat ini dapat membantu hidup kita untuk selalu sehat

    BalasPadam
  7. Obat untuk kesehatan dipadukan dengan makanan-makanan yang sehat akan semakin membuat tubuh kita tahan terhadap penyakit. Artikel yang luar biasa bermanfaat

    BalasPadam
  8. Kayaknya di rumah harus selalu siap sedia obat ini...

    BalasPadam
  9. Informasi yang sangat bermanfaat sekali. Kita harus seallu menjaga kesehatan agar penyakit tidak datang bertimpa-timpa...

    BalasPadam
  10. kesihatan terlalu berharga..jadi tidak hairan orang kaya sangat menghargai kesihatan mereka

    BalasPadam
  11. Informasi berguna.... thankss
    Nak menang RM100, RM50 dan hadiah misteri... jom join G A di blog saya….
    http://enyyusnizar.blogspot.com/2014/12/giveaway-by-eny-abdullah-komen-banyak.html

    BalasPadam

Terima kasih sebab sudi tinggalkan komen anda di entri ini. Setiap komen anda amat saya hargai. Walaubagaimanapun, saya kadang kala malas mahu membalas komen anda tetapi saya akan balas dengan mengunjungi blog anda semula. Pastikan komen anda tidak menghina mana mana individu, menyentuh isu perkauman, agama dan perkara perkara yang melanggar undang undang negara.