Jumaat, 11 Ogos 2017

PERKARA PERKARA YANG SELALU DITULARKAN DALAM INTERNET DI MALAYSIA

 

Media sosial seperti Facebook, Twitter dan sebagainya memang menjadi platform utama untuk kita berkongsi pelbagai perkara. Dari luahan perasaan, detik pertama mendapat anak, mendapat keputusan cemerlang dalam SPM hinggalah melancong bersama keluarga mesti mahu dikongsikan. Apabila perkongsian itu menarik, dan ramai pula orang suka dan kongsi, terus menjadi ‘tular’ di ruang internet.

Tetapi, sedarkah anda  baik dan buruknya berkongsi sesuatu kemudian tular di media sosial? Contohnya, anda akan dipuji jika dapat merapatkan jurang antara keluarga yang jarang bertemu. Dan anda akan dicaci sesudah perkara itu tular memandangkan ada 'mulut-mulut puaka' yang komen itu ini.


Secara tidak langsung, ia boleh merosakkan positiviti dalam perkongsiaan di laman sosial. Jadi, anda perlu hati-hati  ketika berkongsi sesuatu di media sosial kerana ada sahaja mata-mata yang memerhati! 

Oleh itu, mari kita tinjau perkara perkara yang selalu ditularkan dalam internet di Malaysia. Jangan jangan anda juga pernah melakukan perkara yang sama. Sungguh mengejutkan!


0 comments:

Catat Ulasan

Terima kasih sebab sudi tinggalkan komen anda di entri ini. Setiap komen anda amat saya hargai. Walaubagaimanapun, saya kadang kala malas mahu membalas komen anda tetapi saya akan balas dengan mengunjungi blog anda semula. Pastikan komen anda tidak menghina mana mana individu, menyentuh isu perkauman, agama dan perkara perkara yang melanggar undang undang negara.