Selasa, 1 Ogos 2017

CONTOH EMAIL KEPADA MAJIKAN YANG BAIK

Image result for temuduga
Sumber : Google
6 hari lepas saya ada buka kerja kosong bahagian Kerani Akaun, dan sehingga status ini di update telah lebih 90 permohonan kerja diterima dan menghampir 100 permohonan kurang dari seminggu selepas tawaran kerja dibuka.

Kebiasaanya dari tahun-tahun sebelum ini, setiap kali ada tawaran kerja dibuka, memang selalu saya akan terima email permohonan kerja yang bagi saya "salah tak ikut format" untuk memohon kerja yang betul.

Bila menerima email seperti ini, saya dan admin akan asingkan atau bahasa mudahnya akan abaikan permohonan seperti ini kerana bagi saya di peringkat awal lagi anda dah tunjukkan tidak kesungguhan anda untuk memohon kerja.

Untuk kali ini saya rasa kesian dan sedih, mana tidaknya dari 90 lebih permohonan yang saya terima, hampir 30 email yang *salah, tidak mengikut format memohon kerja yang betul.

Hari ni saya rajinkan diri, satu demi satu email saya print screen untuk dijadikan contoh kepada anda yang akan memohon kerja, mungkin tidak hari ini anda memohon kerja, di masa akan datang saya harap status ini berguna untuk anda.

LIHAT SATU PERSATU GAMBAR DIBAWAH:

Image may contain: text 

 
Image may contain: text 


Image may contain: text 



Image may contain: text 

Image may contain: text 



Image may contain: text 


Image may contain: text 


No automatic alt text available. 



Image may contain: text 



No automatic alt text available. 



No automatic alt text available. 



Image may contain: text 


No automatic alt text available. 




0 comments:

Catat Ulasan

Terima kasih sebab sudi tinggalkan komen anda di entri ini. Setiap komen anda amat saya hargai. Walaubagaimanapun, saya kadang kala malas mahu membalas komen anda tetapi saya akan balas dengan mengunjungi blog anda semula. Pastikan komen anda tidak menghina mana mana individu, menyentuh isu perkauman, agama dan perkara perkara yang melanggar undang undang negara.