Khamis, 18 September 2014

CABARAN LIEBSTER AWARD BAHAGIAN 3

 


















Sekali lagi saya telah ditag untuk menyahut cabaran Liebster Award dan kali ini saya ditag oleh blogger Nurul Afifah. Terima kasih kepada dia sebab sudi tag saya untuk cabaran ni. Seperti biasa, bila dah kena tag untuk Liebster Award ni saya kenalah jawab soalan yang dia kemukakan. Kat bawah ni ada soalan soalan dan jawapannya sekali.


1.1 - follower : Macam mana boleh follow blog aku ek? ingat lagi ke? blog ni rajin tukar rupa. 1.2 - bkn follower : agak blog ni layak di follow atau tak? kenapa? seyes xkan terasa!
Jawapan : Saya tak tahulah yang saya pernah follow blog ni atau tak tapi bila saya semak kat ruangan follower tu, tak ada pula nama saya tapi macam mana saya boleh kena tag ye? Kalau saya pernah follow mungkin saya tak perasan kot sebab macam yang dia cakap, blog dia selalu tukar rupa. Kalau saya bukan follower, saya rasa blog ni patut di follow sebab pada saya semua blog yang beri informasi sepatutnya kena follow. Lain la kalau blog tu tulis pasal cerita lucah ke apa ke. Baik jangan follow blog macam tu.
2. Kenal diri anda dengan bagi tahu 7 FAKTA tentang diri anda.

Jawapan : Nama saya yang sebenarnya adalah Muhammad Nurhaziq bin Abdul Hafiz tapi dalam dunia blog ni, saya lebih suka guna nama MNH tu sebagai singkatan kepada nama penuh saya. 

Tujuh fakta tentang diri saya :

- suka baca novel, buku politik, buku sejarah, buku biografi dan buku sastera.

- saya suka menonton televisyen.

- saya suka semua makanan yang halal dan sedap

- saya seorang yang mudah terasa hati tapi saya mudah memaafkan orang lain.

 - bercita cita nak jadi penulis dan blogger sepenuh masa

- peminat Yoo Jae Suk

- saya tak suka orang yang bergurau tapi tak reti nak jaga hati dan perasaan orang lain.

3. Beri kan 5 perkataan yang boleh describe diri anda.

- pemalu

- peramah 

- penakut

- penyendiri

- pendendam!

4. Sejak bila berblog dan kenapa?

Jawapan : Saya berblog sejak tahun 2012. Mula mula sebab nak kongsikan buku buku yang pernah saya baca. Lepas tu nak tulis cerpen je dalam blog dan sekarang nak ulas isu isu semasa, nak berniaga, dan nak tulis cerpen serta novel.

5. Lima lagu yang tengah suka sekarang.

- Overdose (EXO)

- Pada Syurga Di Wajahmu (Lefthanded)

- Fantastic Baby (Big Bang)

- Puncak Kasih (Ziana Zain)

- Cinta Dulu Cinta Sekarang (Tan Sri S.M Salim)

6. Tiga movie yang anda suka.

- Tanda Putera

- The Iron Lady

- Enid Blyton

7. Peristiwa yang menggembirakan yang telah berlaku hari ni?

Jawapan : Dapat jawab semua soalan subjek Human Resources Management dengan baik. hehehe

8. Aktif berblog atau tak? Kenapa?

Jawapan : Aktif sebab nak jadi seorang blogger sepenuh masa, blog kena sentiasa ada pageview supaya boleh jana pendapatan dari blog.

9. Tiga blog yang selalu baca.

 - Blog Merah Tinta

- Blog Cik Hani (SteLLA iSLE)

- Blog Hasrul Hassan 

10. Apa yang cuba dicapai melalui blog korang?

Jawapan : Nak jadikan blog ni sumber pendapatan suatu hari nanti macam abang Ben Ashaari dan abang Hasrul Hassan buat. Semoga blog ni juga akan dikenali ramai suatu hari nanti.

11. Nak kenal tak dengan aku ? Kenapa ? (bajet hot gila)

Jawapan : Err... susahnya soalan ni. Hahaha. Boleh je kalau nak kenal kenal kan? Tak salah nak tambah kenalan dan taulan. Prinsip saya, makin ramai kenalan makin banyak pengalaman.
 
 
Berakhirlah sudah semua soalan yang telah saya jawab. Kejap je nak jawab soalan soalan ni tapi...... banyak rahsia diri saya terbongkar kat sini. Hihihi. Harap harap Nurul Afifah puas hati la dengan jawapan yang saya bagi.  
 
 
 Lihat juga : Tawaran terbaik dari Shell? Nak tahu apa? KLIK SINI
 
 

2 ulasan:

Terima kasih sebab sudi tinggalkan komen anda di entri ini. Setiap komen anda amat saya hargai. Walaubagaimanapun, saya kadang kala malas mahu membalas komen anda tetapi saya akan balas dengan mengunjungi blog anda semula. Pastikan komen anda tidak menghina mana mana individu, menyentuh isu perkauman, agama dan perkara perkara yang melanggar undang undang negara.