Khamis, 26 Januari 2017

NOVEL : MENCARI MAKNA CINTA BAB 27



 

I

Farid memakirkan keretanya di tepi hutan itu. Sudah begitu lama dia tidak bercuti. Menjadi seorang wartawan hiburan menjadikan dirinya sentiasa sibuk. Dia tidak pernah ada masa untuk bercuti. Dirinya sentiasa sibuk dengan gosip dan berita hangat dari artis artis yang mendiami dunia hiburan di Malaysia. Dia sentiasa mencari berita dan gosip untuk dimuatkan dalam ruangan hiburan di akhbar Harian Malaysia.

Ini semua demi melariskan akhbar itu di pasaran. Jika akhbar itu laris dia akan mendapat nama dan periuk nasinya juga turut terjaga. Apabila diberi cuti oleh ketuanya dia benar benar rasa gembira. Dia mahu memanfaatkan cutinya yang pendek itu dengan menikmati keindahan alam semulajadi ciptaan Allah Taala. Dia turun perlahan lahan menuju ke arah sungai itu.

Dia berasa begitu tenang mendengar bunyi air deras Sungai Congkak itu. Dia juga berasa tenang apabila mendengar bunyi kicauan burung yang berada di dalam hutan itu. Dia mengambil beberapa keping gambar flora dan fauna yang terdapat di sekitar hutan kecil itu dengan kemera digitalnya. Dia berasa begitu gembira melihat gambar gambar yang cantik itu.

Ketika dia sedang leka menangkap gambar, dia mendengar suara seorang kanak kanak meminta tolong. Dia terus berlari ke arah suara itu untuk memberikan pertolongan. Apabila dia sampai sahaja di tempat itu dia melihat Sahiril sedang menyelamatkan kanak kanak yang lemas itu. Dia juga melihat Melisa dan Mahmudah. Dia terus mengambil gambar gambar Sahiril dan Melisa.

Segala aksi kedua dua figura itu dirakamnya. Dia juga melihat pertengkaran Sahiril dan Mahmudah. Dari pertengkaran itu dia dapat membuat satu kesimpulan bahawa Mahmudah tidak menyenangi kehadiran Melisa bersama mereka. Dia begitu gembira melihat situasi itu. Situasi ini boleh dimanfaatkan untuk melariskan akhbar Harian Malaysia nanti.

Setelah melihat Sahiril meninggalkan Mahmudah dan dua orang anak kecil itu dia terus menghampiri Mahmudah. 

“Apa kak Mudah buat kat sini? Sahiril tak ikut sama?” Soal Farid berpura pura. Dia sengaja berlakon untuk menghilangkan kecurigaan di hati Mahmudah yang kelihatan agak terkejut dengan kehadirannya. 

“Bila masa kau sampai?” Soal Mahmudah bingung melihat Farid yang berada di situ.

“Baru saja sampai. Saja nak tengok keindahan hutan dan sungai ini.” Jelas Farid tanpa dipinta disulami sebuah pembohongan. Mahmudah hanya mengangguk sambil mengawasi Irfan yang sedang leka bermandi manda itu. 

“Mana Sahiril? Dia tak ikut sekali?” Soal Farid lagi sambil duduk di sebelah Mahmudah yang sedang memangku Adam.

“Dia dah balik.” Jawab Mahmudah pendek dan acuh tidak acuh. 

“Dia dah balik? Jadi dia ada di sini la tadi? Kenapa dia balik?” Soal Farid bertalu talu. Dia sengaja melakukan sedemikian untuk menutup lakonan yang sedang dirancangnya sekarang. 

“Boleh tak kau buang sifat wartawan kau tu bila dengan aku? Aku rimas bila kau tanya aku banyak banyak pasal lelaki tu.” Bentak Mahmudah.

Farid sedikit terkejut melihat perubahan Mahmudah. Dia tahu Mahmudah sedang marah pada waktu itu. 

“Kalau kau lapar kau makanlah makanan yang ada dalam raga itu. Aku masak banyak tu.” Ujar Mahmudah setelah agak lama berdiam diri. Farid mengambil salah satu bekas yang ada di salam raga itu. Dia membuka bekas tersebut dan melihat ada mihun goreng di dalam bekas itu.

Aroma mihun goreng itu membuka seleranya. Farid terus meletakkan mihun goreng itu ke dalam pinggan kertas yang dibawa oleh Mahmudah. Dia terus memakan mihun goreng tersebut tanpa dipinta. 

“Irfan! Mari makan! Mak long ada bawa mihun goreng ni!” Laung Mahmudah ke arah Irfan. Irfan yang sedang berenang itu terus mendapatkan Mahmudah. Mahmudah menghulurkan sepinggan mihun goreng itu kepada Irfan. Anak kecil yang sedang kelaparan itu makan dengan lahapnya. 

“Makan perlahan lahan Irfan. Nanti terkecik.” Mahmudah menasihati Irfan dan Irfan mula memperlahankan suapannya. Farid hanya memandang sahaja. Dia tidak berkata apa apa. 

“Kakak nak balik naik apa nanti?” Soal Farid sambil memandang wajah Mahmudah. 

“Entah. Mungkin aku naik teksi kalau kawan aku tak boleh ambil aku.” Jawab Mahmudah tenang.

“Kalau macam tu lebih baik kakak tumpang saya. Saya akan hantar balik rumah.” Pelawa Farid.

 “Kalau macam tu bagus juga. Lagipun aku tak tahu nak ambil teksi kat mana.” Walaupun Mahmudah agak keberatan untuk menumpang Farid, namun dia tetap bersetuju kerana dia membawa dua orang anak kecil. Dia tidak mahu Irfan berjalan jauh untuk mendapatkan teksi nanti.

Seusai makan, Farid membantu Mahmudah berkemas. Irfan juga telah menukar pakaian. Kemudian Farid menghantar mereka bertiga pulang ke rumah. Di dalam hati Farid telah menyimpan sebuah rancangan jahat. Dendamnya selama ini akan terbalas. Dia akan menghancurkan Sahiril dan Mahani.

II

“Banyak kali I kata kat you jangan buat baik sangat dengan perempuan tu. Dia memang sengaja nak cari salah you.” Ujar Melisa ketika mereka berdua dalam perjalanan pulang ke rumahnya. 

I memang tak faham dengan perempuan tu. Entah apa yang dah masuk dalam kepala otak dia sampai dia jadi macam tu.” Balas Sahiril tidak puas hati. Dia benar benar sebal dengan Mahmudah kerana wanita itu sengaja mahu mencari salah dirinya atas kecelakaan yang menimpa Irfan.

“Kenapa you tak halau saja perempuan tu dari rumah you? Kalau I jadi you dah lama I humban perempuan tu keluar dari rumah I.” Kata Melisa. 

You tak faham situasi yang I alami sekarang. Kepala I tengah pening sekarang ni.” Ujar Sahiril dan terus memandu membelah jalan raya menuju ke rumah Melisa untuk menghantar gadis itu.

 III

Sahimi Sahiril Tidak Pandai Jaga Anak Sendiri
Oleh: Farid Farhanan

Ketua Pegawai Eksekutif RaHa Hotel iaitu Sahimi Sahiril bin Datuk Mansur dilihat cuai menjaga anaknya sendiri. Ini berikutan kerana lelaki itu dilihat sibuk bermandi manda bersama teman wanitanya yang juga seorang model terkenal iaitu Melisa Murad. Anak lelakinya yang berusia lapan tahun telah lemas seketika ketika sedang bermandi manda di Sungai Congkak semalam.

Hati Sahiril benar benar marah apabila membaca surat khabar yang diberikan oleh setiusahanya, Mona. Dia tidak tahu bagaimana wartawan itu boleh mendapat tahu tentang peristiwa yang berlaku semalam. Adakah wartawan itu mengintipnya? Dia sendiri tidak tahu. Namun apa yang pasti, berita itu telah mencemarkan nama baiknya dan nama RaHa Hotel. Dia tidak boleh berdiam diri. 

Dia perlu bertindak. Dia perlu bersemuka dengan wartawan yang menulis cerita ini. Dia menghempaskan surat khabar itu di atas meja. Mona yang sedang duduk di hadapannya sungguh terkejut dengan tindakan Sahiril. Dia tahu Sahiril sedang marah. Namun dia hanya berdiam diri. Dia seboleh boleh tidak mahu membangkitkan kemarahan Sahiril pada waktu itu.

“Saya nak awak buat temujanji dengan Farid Farhanan ni. Saya nak jumpa dia hari ini juga. Kalau tak awak saya pecat!” Arah Sahiril pada Mona. 

“Baik Encik Sahiril.” Jawab Mona. Dia perlu berusaha untuk membuat janji temu dengan Farid Farhanan itu jika tidak sudah tentu dia akan kehilangan kerja tersebut. Siapa yang mahu menyara adik beradiknya yang ramai itu dikampung. Dia perlu membantu ibunya.

Ibunya hanya menggunakan duit persaraan arwah ayahnya untuk menyekolahkan adik adiknya. Jika dia dibuang kerja bagaimana dia dapat membantu ibunya lagi. 

“Awak boleh keluar sekarang.” Ujar Sahiril lalu mematikan lamunan Mona. Mona terus bangun dan keluar dari bilik tersebut. Dia mahu segera melangsaikan tugas yang diberikan oleh majikannya itu secepat mungkin.

Sahiril yang berada di biliknya benar benar tertekan dengan keadaan itu. Dia tidak tahu bagaimana wartawan bernama Farid Farhanan itu boleh mendapat berita itu. Dia mula merasakan bahawa Farid Farhanan sering mengikuti dirinya. Namun tiba tiba satu perkara muncul di kotak fikirannya. Dia mula curiga pada Mahmudah. Adakah Mahmudah yang mendedahkan semua perkara yang berlaku pada wartawan itu.

Dia mula mencurigai Mahmudah. Jika benar Mahmudah melakukannya dia mesti bertindak. Dia tidak boleh membiarkan wanita itu terus bermaharajalela menjahanamkan diri dan perniagaannya. Dia perlu segera bertindak sebelum keadaan yang lebih teruk berlaku. Dia terus meninggalkan bilik itu sambil membawa akhbar tersebut. 

“Mona, aturkan pertemuan saya dengan wartawan Harian Malaysia tu sekarang juga.” Ujar Sahiril memberi arahan buat kali kedua pada Mona.

Mona hanya mengangguk. Dia akan melaksanakan arahan majikannya itu secepat mungkin. Ketika Sahiril mahu masuk ke dalam lif, Datuk Hasanah telah menahannya terlebih dahulu. 

“Kamu nak ke mana? Mama ada perkara nak bincang dengan kamu.” Ujar Datuk Hasanah. Sahiril sudah tahu apa yang ingin dibincangkan oleh Datuk Hasanah dengannya. Sudah tentu tentang berita yang sudah dibacanya tadi.

“Mama, kita bincang di rumah saja. Saya ada urusan sekarang ni.” Ujar Sahiril lalu terus memasuki lif dan meninggalkan Datuk Hasanah dalam keadaan terpinga pinga. 

“Budak ni memang dah melampu. Aku baru nak bercakap dengan dia, dia pergi macam tu saja.” Datuk Hasanah membebel bersendirian. Ketika berada di dalam kereta Sahiril lantas menelefon Mahmudah.

Mahmudah yang berada di pejabat begitu terkejut dengan panggilan yang diterimanya dari Sahiril.

“Kenapa kau telefon aku?” Mahmudah bertanya pada Sahiril. Dia berasa janggal kerana lelaki itu menelefon dirinya di pejabat. Tidak pernah lagi lelaki itu menelefon dirinya ketika dia berada di pejabat. Semalam Sahiril tidak bercakap dengannya. Lelaki itu hanya mengurung diri di dalam bilik.

Bila dipanggil makan Sahiril tidak mahu keluar dan tiba tiba pada hari ini Sahiril menelefon dirinya. 

“Ada perkara yang aku nak cakap dengan kau. Bagi aku alamat pejabat kau. Aku nak ke sana sekarang.” Ujar Sahiril.

 “Kenapa kau nak jumpa aku? Apa yang sudah berlaku?” Soal Mahmudah bingung. 

“Jangan banyak tanya boleh tak? Aku nak jumpa kau sekarang. Bagi saja alamat pejabat kau pada aku.” Suara Sahiril agak keras pada waktu itu. Mahmudah memberikan alamat pejabatnya pads Sahiril dan terus menamatkan panggilan. 
 
Mahmudah tertanya tanya apakah perkara penting yang hendak dibincangkan oleh Sahiril padanya sehingga lelaki itu tidak boleh tunggu di rumah. Mahmudah terus menunggu kedatangan Sahiril di pejabatnya.

IV

Mahmudah menunggu Sahiril di hadapan bangunan Wisma Goldhill itu. Dia melihat Sahiril yang baru keluar dari kereta berjalan dengan pantas ke arah dirinya. Riak wajah lelaki itu kelihatan marah. 

“Aku nak cakap dengan kau tapi bukan di sini.” Ujar Sahiril. 

“Apa kata kita cakap kat kedai mamak kat sebelah bangunan ni.” Mahmudah memberi cadangan dan Sahiril mengangguk setuju.

Mereka berdua berjalan menuju ke arah kedai mamak yang terletak bersebelahan dengan bangunan itu. Mereka memilih di satu meja kosong yang agak tersorok sikit walaupun pelanggan di kedai itu tidak ramai memandangkan mereka sedang berada di kawasan pejabat. Mahmudah memesan teh ais manakala Sahiril pula tidak memasan apa apa. 

“Apa yang kau nak cakap dengan aku sebenarnya sampai tak boleh cakap kat rumah?” Soal Mahmudah.

“Kalau kau bencikan aku sekalipun tolong jangan babitkan nama keluarga dan nama syarikat aku.” Ujar Sahiril keras bercampur kasar. 

“Apa yang kau cakap ni? Aku tak faham.” Soal Mahmudah bingung. Dia benar benar tidak tahu apa yang cuba disampaikan oleh Sahiril. 

“Kau jangan nak berlakon dan jangan nak tunjuk baik kat sini. Aku tahu kau yang laporkan pada wartawan pasal hal semalam.” Ujar Sahiril sinis.

“Apa yang kau merepek ni? Bila masa aku laporkan pada wartawan pasal hal semalam? Aku kenal wartawan pun tak. Kau jangan tuduh tuduh.” Balas Mahmudah. 

“Habis yang ini apa?” Sahiril menghempaskan surat khabar Harian Malaysia itu di atas meja. Mahmudah membaca artikel yang ditulis oleh Farid Farhanan itu. Mahmudah benar benar terkejut apabila membaca berita itu.

Dia tidak sangka berita tersebut boleh keluar di surat khabar. Sebuah berita yang terlalu remeh untuk dilaporkan oleh seorang wartawan. Dia tidak menyangka bahawa Farid memang bermuka muka. 

“Memang aku ada jumpa dia semalam tapi aku tak cakap apa apa pun pasal perkara tu. Mungkin dia intip kita masa kita kat Sungai Congkak tu.” Ujar Mahmudah membela diri.

“Sudahlah Mahmudah. Kau tak payah nak berlakon lagi. Aku dah muak dengan lakonan bodoh kau tu. Ini bukan kali pertama. Sudah banyak berita pasal aku dah keluar dan itu semua disebabkan kau. Kau dengan adik kau sama saja. Dua dua tak boleh pakai. Kau ingat aku boleh percaya dengan kata kata kau tu. Jangan harap! Kau dengar sini baik baik. Aku takkan batalkan surat perjanjian tu. Apa nak jadi… jadilah!” Ujar Sahiril dan terus beredar meninggalkan Mahmudah bersendirian. 

Mahmudah sudah tidak dapat berkata apa apa lagi. Dia hanya mampu mengeluh namun dia tahu dia perlu bertindak. Dia perlu melakukan sesuatu untuk menyelamatkan keadaan. Dia perlu bertemu dengan Farid untuk meminta penjelasan. Dia akan melakukan apa saja untuk Sahiril membatalkan surat perjanjian tersebut dan menerima Mahani dalam hidup lelaki tersebut. 

V

Mahmudah terus memohon cuti pada hari itu. Nasib baik Encik Sulaiman mempunyai angin yang baik pada hari ini jadi cutinya diluluskan oleh ketuanya itu. Dia terus memandu keretanya menuju ke pejabat Harian Malaysia. Dia bertanya pada wanita yang berada di kaunter pertanyaan itu untuk bertemu dengan Farid Farhanan. Mahmudah terus mendapatkan wartawan hiburan terkenal itu di bilik wartawan.

Nasibnya baik kerana Farid ada di mejanya. Mahmudah terus mendapatkan Farid dan tanpa berfikir panjang dia terus menampar wajah lelaki itu sekuat hatinya. Tidak cukup dengan itu dia terus menarik rambut Farid yang agak panjang itu sehingga lelaki itu menjerit kesakitan. Beberapa orang wartawan yang berada di situ meleraikan pergaduhan yang terjadi antara Mahmudah dan Farid. Farid yang lembut seperti perempuan itu tidak mampu melawan Mahmudah yang agak garang itu.

“Kenapa dengan Kak Mudah ni? Tiba tiba saja pukul saya tak tentu pasal.” Farid memarahi Mahmudah yang berada di hadapannya. 

“Kau memang dah melampau! Kau memang munafik! Ini semua adalah balasan atas kejahatan yang kau lakukan.” Jerit Mahmudah kemarahan. 

“Apa yang saya dah buat? Apa salah saya?” Soal Farid terpinga pinga. 

“Kau tanya aku apa salah kau? Kenapa kau pergi tulis cerita pasal Sahiril yang tak pandai jaga anak? Kenapa kau tulis cerita yang bukan bukan pasal dia?” Soal Mamhudah keras. 

Nada suaranya masih tinggi. Dia begitu marah pada lelaki itu. Kalau diikutkan hatinya mahu saja dia membunuh Farid yang munafik itu.

 “Memang betul kan yang dia tak pandai jaga anak. Memang betul dia biarkan Irfan lemas dan dia pula sibuk bermesraan dengan perempuan tu” Ujar Farid. 

“Kalau betul sekalipun apa kau peduli? Ada dia susahkan hidup kau? Ada dia kacau kau? Ada dia minta makan pada kau?” Soal Mahmudah sinis.
 
“Saya   cuma nak ceritakan kebenaran pada masyarakat. Saya nak orang ramai tahu pasal Sahimi Sahiril yang sombong dan berlagak tu.” Balas Farid. “Kau tahu tak buka aib orang itu berdosa. Kau tahu tak Allah akan buka aib kita jika kita suka buka aib orang lain kat akhirat nanti. Kau tahu tak disebabkan kau hidup Mahani dah nak musnah. Kau tahu tak sebab kau aku dipersalahkan oleh Sahiril." Mahmudah melepaskan kemarahannya.

"Aku dituduh menceritakan semua keburukkan dia pada kau sedangkan aku tak tahu apa apa pun. Kau dah lupa siapa kau dulu. Kau dah lupa siapa yang tolong kau masa mak kau susah nak hantar kau belajar. Kau dah lupa yang mak aku sanggup jualkan tanah dia semata mata nak bagi kau  masuk universiti dan sekarang ini balasan kau pada aku dan Mahani.” Sambung Mahmudah. Farid hanya diam. Dia sudah hilang kata kata. Semua rakan rakan memandang ke arah dirinya. 

“Kau dengar sini Farid. Lebih baik kau minta maaf pada Sahiril. Kalau tak nahas kau aku kerjakan.” Mahmudah memberi amaran lalu meninggalkan Farid. Farid benar benar malu atas apa yang terjadi. Semua rakan rakannya sudah memandang serong pada dirinya. Mereka berbisik antara satu sama lain. Farid lantas keluar dari pejabatnya dan menuju ke pejabat Sahiril.

VI

Sudah acapkali Mona membuat panggilan di pejabat Harian Malaysia namun dia masih lagi tidak dapat bercakap dengan Farid Farhanan kerana menurut operator itu Farid Farhanan telah keluar. Dia hanya boleh meninggalkan pesanan sahaja agar Farid dapat menelefon semula setelah wartawan itu kembali ke pejabat nanti. Sahiril yang berada di pejabatnya kerap kali mendesak Mona agar mencari segara wartawan itu.

Ketika Mona sedang sibuk menyiapkan tugasannya, dia dikunjungi oleh seorang lelaki. Dia memandang wajah lelaki tersebut. Seingatnya dia pernah melihat lelaki itu tetapi dia tidak pasti di mana.

 “Boleh saya berjumpa dengan Encik Sahimi Sahiril?” Soal lelaki itu lembut. 

“Encik ini siapa? Encik ada buat temujanji?” Soal Mona pula. Dia perlu memastikan sesiapa sahaja orang yang mahu berjumpa dengan majikannya itu perlu membuat temujanji terlebih dahulu.

“Nama saya Farid Farhanan. Saya nak jumpa dengan Encik Sahiril sekejap saja. Saya tak buat apa apa temujanji dengan dia hari ini.” Jawab Farid jujur. Mendengar sahaja nama Farid Farhanan, Mona serta merta berasa lega. Dia tidak perlu lagi mendail nombor telefon pejabat Harian Malaysia kerana orang yang ingin dicarinya sudah berada di depan mata. 

“Kebetulan pula, Encik Sahiril pun nak bertemu dengan encik. Tunggu sekejap ya.” Pinta Mona. Dia terus memberitahu Sahiril tentang kedatangan Farid. 

“Encik Farid boleh masuk sekarang. Jangan lupa untuk ketuk pintu dulu sebelum masuk.” Mona memberitahu kepada Farid. 

“Baiklah. Terima kasih.” Ucap Farid sambil menghadiahkan sebuah senyuman buat Mona. Mona membalas senyuman tersebut dan Farid terus mengetuk pintu bilik Sahiril.
 
Apabila menerima arahan masuk, Farid terus membuka pintu. Dia melihat Sahiril sedang berdiri sambil memandang tajam ke arahnya.

“Apa khabar Sahiril? Sudah lama kita tidak berjumpa.” Farid menghulurkan tangan kepada Sahiril untuk bersalam namun tidak disambut. Sahiril hanya memandang huluran tangan itu maka Farid menarik tangannya semula.

Kedua dua lelaki itu hanya mengunci mulut masing masing. Tiada sepatah kata yang keluar dari mulut mereka berdua. Mereka hanya memandang di antara satu sama lain. 

“Tak sangka.” Ujar Farid pendek memecahkan kesunyian yang melanda antara mereka. 

“Apa yang tak sangka?” Soal Sahiril bingung namun wajahnya masih seperti tadi. Tetap masam dan marah memandang Farid.

“Sifat sombong dan angkuh kau masih tak hilang sejak dari sekolah menengah.” Jawab Farid sambil tersenyum sinis memandang Sahiril. 

“Kesombongan aku tiada apa nilainya berbanding dengan fitnah yang selalu kau tabur pada aku. Kau memang wartawan tak guna. Kau sampah!” Ujar Sahiril. Dia masih mengawal nada suaranya walaupun dia berada di dalam keadaan marah. Dia tidak mahu pertelingkahannya dengan wartawan itu didengari oleh kakitangannya.

“Aku datang ni bukan nak cari gaduh dengan kau. Aku datang ni sebab nak minta maaf atas semua yang telah aku lakukan pada kau.” Ujar Farid. 

“Maaf? Itu saja kata kata kau setelah apa yang kau dah buat pada aku selama ini? Kau dah rosakkan nama baik aku, kau burukkan nama keluarga aku, kau jahanamkan reputasi aku dan kau hampir musnahkan perniagaan aku dan sekarang kau datang sini dan hanya meminta maaf? Manusia jenis apa kau ni?” Soal Sahiril. Matanya mencerlang memandang ke arah Farid yang berdiri di hadapannya. 

“Aku tahu aku salah. Aku telah benyak menyusahkan kau. Sebenarnya semua berita yang keluar itu adalah dari aku. Aku yang selalu mengintip kau. Mahmudah tak bersalah. Dia tidak tahu apa apa pun. Dia hanya menjadi mangsa keadaan. Janganlah kau salahkan dia.” Ujar Farid. Sahiril sedikit tersentak mendengar pengakuan Farid.

Dia tidak menyangka bahawa Mahmudah tidak bersalah. Mahmudah hanya menjadi mangsa keadaan. Dia tidak sepatutnya menuduh Mahmudah secara membabi buta. Dia tidak sepatutnya menyalahkan Mahmudah di atas semua yang berlaku. Dia berasa bersalah pada Mahmudah. Dia tahu Mahmudah mempunyai hati yang ikhlas. Dia hanya mahu membahagiakan adiknya yang telah menderita sejak sekian lama.

“Kau tengoklah. Sebab kau orang lain menjadi mangsa. Aku nak kau bersihkan nama aku. Aku tak nak lagi dengar berita berita macam ni keluar lagi kat surat khabar. Kalau aku dapat tahu kau masih lagi tulis cerita yang bukan bukan pasal aku, lebih baik kau tempah keranda dan liang lahad sebab aku akan kirim kau ke alam barzah. Faham!” Jerit Sahiril.
 
“Baiklah. Aku akan ikut semua kata kata kau.” Kata Farid mengalah. 

“Kau boleh berambus dari pejabat aku sekarang.” Sahiril menghalau Farid keluar dari pejabatnya. Farid terus meninggalkan pejabat Sahiril. Sahiril pula terus menghenyakkan dirinya di atas kerusi. Dia berasa bersalah terhadap Mahmudah. Dia perlu melakukan sesuatu. Dia perlu meminta maaf pada kakak iparnya itu.
 

0 comments:

Catat Ulasan

Terima kasih sebab sudi tinggalkan komen anda di entri ini. Setiap komen anda amat saya hargai. Walaubagaimanapun, saya kadang kala malas mahu membalas komen anda tetapi saya akan balas dengan mengunjungi blog anda semula. Pastikan komen anda tidak menghina mana mana individu, menyentuh isu perkauman, agama dan perkara perkara yang melanggar undang undang negara.