Ahad, 16 Ogos 2015

JIKA KITA BERSATU PADU

Sumber : Google

Jika aku berbeza pendapat denganmu,
Janganlah engkau berjauh hati,
Jika aku berbeza politik denganmu,
Janganlah kita saling membenci,
Carilah persamaan di antara kita,
Menyembah Allah yang satu,
Mentaati Muhammad yang berilmu,
Menganut Islam yang jitu.

Jika kau berbeza negara denganku,
Perlukah kita hidup terpisah,
Jika kau berbeza mazhab denganku,
Perlukah kita saling bertelagah,
Aku percaya kita mesti bersama,
Walau kita tiada hubungan keluarga,
Walau di mana sahaja kita berada,
Perpaduan kita takkan digoyah.

Ketika umat Islam saling bertelagah,
Si kafir gembira dan selalu ketawa,
Berguguran jatuh nyawa umat Islam sedunia,
Dibunuh oleh si kafir laknatullah,
Di sini aku berjanji disaksikan Tuhan,
Jika kita bersatu padu,
Jika kita punya banyak ilmu,
Kita pasti akan bahagia selalu.   


2 ulasan:

Terima kasih sebab sudi tinggalkan komen anda di entri ini. Setiap komen anda amat saya hargai. Walaubagaimanapun, saya kadang kala malas mahu membalas komen anda tetapi saya akan balas dengan mengunjungi blog anda semula. Pastikan komen anda tidak menghina mana mana individu, menyentuh isu perkauman, agama dan perkara perkara yang melanggar undang undang negara.