Ahad, 23 Julai 2017

PENTING! ENAM LANGKAH UNTUK 'CHECK' KERETA SEBELUM BERJALAN JAUH

 

Ada diantara kita ini suka melancong ke mana mana. 

Apabila disebut perkataan melancong itu, maka sudah pastilah kita akan pergi ke tempat yang jauh. 

Melancong adalah sesuatu yang ramai orang suka buat. Ada kalanya sampai tak ingat!

Walaupun ramai orang suka melancong, namun tidak ramai orang suka memeriksa (check) kereta mereka sebelum memulakan perjalanan. 

Memeriksa kereta anda sebelum memulakan perjalanan adalah sesuatu yang sangat penting. 

Ini kerana, kita boleh mengetahui di mana kerosakan yang terdapat pada kereta kita seterusnya dapat mengelakkan diri kita dari terlibat dengan risiko kemalangan jalan raya.

Memeriksa kereta sebelum memulakan perjalanan adalah mudah sahaja. Namun, masih ramai orang tidak mahu buat kerana malas!

Oleh kerana kadar kemalangan jalan raya semakin meningkat saban tahun, inginlah saya berkongsi kepada anda langkah langkah mudah untuk memeriksa kereta anda. 

Mahu tahu apakah langkah langkah tersebut? Jom terjah ---> Enam Langkah Untuk 'Check' Kereta Sebelum Berjalan Jauh  <--- untuk mengetahuinya. 

Bacalah artikel yang saya kongsikan itu untuk supaya anda dapat terhindar dari kemalangan jalan raya. 

Selamat membaca...

 

1 ulasan:

  1. Artikel ini sangat sangat sangat bagus sebab GV mmg tgh cari step untuk check kete kalu jln jauh. GV tak tau sangat pasal kete. Yang GV tau pun juz bawa je. huhu. Good info Mr Haziq. :)

    BalasPadam

Terima kasih sebab sudi tinggalkan komen anda di entri ini. Setiap komen anda amat saya hargai. Walaubagaimanapun, saya kadang kala malas mahu membalas komen anda tetapi saya akan balas dengan mengunjungi blog anda semula. Pastikan komen anda tidak menghina mana mana individu, menyentuh isu perkauman, agama dan perkara perkara yang melanggar undang undang negara.