Sabtu, 18 Mei 2013

Dan Sepi Pun Berlalu



PENULIS : Fauziah Ashari

PENERBIT : Intens Idea International Sdn Bhd

Kehebatan novel Ombak Rindu sehingga berjaya dibawa ke layar perak telah menarik minat saya untuk membeli karya dari Fauziah Ashari ini. Saya tidak menyangka sama sekali novel Fauziah Ashari ini memang bagus sehingga sukar untuk saya meletakkan novel ini kembali setelah mula membacanya. Saya begitu kagum dengan gaya penulis hebat ini. Tidak hairanlah salah satu dari novelnya telah barjaya dijadikan sebuah filem pecah panggung.

Dan Sepi Pun Berlalu mengisahkan tentang seorang gadis yang bernama Afiqah yang terpaksa berkahwin secara paksa dengan Syafiq gara gara ditangkap khalwat angkara teman serumahnya sendiri, Azi. Afiqah melalui kehidupan barunya dengan Syafiq yang terkenal dengan sikap buaya daratnya. Afiqah juga perlu menghadapi ibu mertuanya iaitu Datin Tunku Marian dan adik beradik iparnya disamping bekas teman wanita Syafiq.

Fauziah Ashari juga tidak lupa menyelitkan beberapa pengetahuan am di dalam novel ini untuk menambahkan lagi kehebatannya. Saya meletakkan gred A untuk novel ini. Sesungguhnya novel ini sangat bagus untuk para penggemar novel.