Jumaat, 17 Mei 2013

BOY




PENULIS : Ahadiat Akashah

PENERBIT : Creative Enterprise SDN BHD


Sudah agak lama saya tidak mengemaskini blog saya ini. Ini semua adalah kerana kesibukan saya dengan peperiksaan dan tugasan yang diberikan oleh pensyarah saya. Namun begitu, minat saya untuk memberikan maklumat kepada pembaca mengenai buku buku yang telah saya baca telah mengembalikan saya semula kepada blog ini. Saya adalah peminat buku dan novel. Sudah semestinya saya suka membaca dan menulis. 

Dalam ruangan kali ini, saya memaparkan sebuah lagi novel dari Ahadiat Akashah. Semua sedia maklum tentang kehebatan penulis yang menerima Anugerah Malaysia Book of Record ini sebagai penulis paling banyak menerbitkan buku di Malaysia. 'Boy' merupakan satu kisah yang santai dan mudah difahami oleh para pembaca. Novel ini mengisahkan tentang seorang remaja lelaki bernama Boy yang jatuh miskin sejak perniagaan ayahnya iaitu Yusof Syamsuddin mengalami kemuflisan.

Ibu dan dua orang adiknya juga telah meninggal dunia kerana kemalangan jalan raya. Sejak itu dia hidup secara berpindah randah bersama ayah dan pemandu peribadinya iaitu Babu Yem. Dia juga terpaksa bertukar sekolah dan akhirnya dia bertemu dengan Syasya, Sidek dan Tom (seorang tomboy). Apa yang lebih menarik lagi, rumah yang didiami oleh Boy itu dihuni oleh tiga ekor hantu iaitu Lisa, Man Pub dan Jamie.

Pelbagai kisah menarik yang berlaku dalam kehidupan Boy bersama dengan bapanya, Babu Yem, Lisa, Man Pub, Jamie, Syasya, Sidek dan Tom. Novel yang hanya setebal 142 muka surat ini sesuai dibaca oleh para remaja yang inginkan cerita yang ringan dan santai.

0 comments:

Catat Ulasan

Terima kasih sebab sudi tinggalkan komen anda di entri ini. Setiap komen anda amat saya hargai. Walaubagaimanapun, saya kadang kala malas mahu membalas komen anda tetapi saya akan balas dengan mengunjungi blog anda semula. Pastikan komen anda tidak menghina mana mana individu, menyentuh isu perkauman, agama dan perkara perkara yang melanggar undang undang negara.