Ahad, 28 Mei 2017

LIMA KESUKARAN YANG KANAK-KANAK HADAPI DI SEKOLAH SETIAP HARI

Image result for murid sekolah
Sumber : Google

Seperti yang kita semua tahu kanak-kanak akan ke sekolah setiap hari. 

Tujuan kanak kanak ke sekolah itu adalah untuk belajar. Mereka berlajar pelbagai perkara di sekolah sama ada yang bersifat akademik ataupun yang bukan bersifat akademik. 

Ramai ibu bapa menghantar anak mereka ke sekolah kerana mereka mahu anak mereka menjadi orang yang pandai seterusnya menjadi orang yang berjaya. 

Indikator bagi seorang anak yang pandai di sekolah bagi kebanyakkan ibu bapa adalah mendapat tempat pertama di dalam kelas atau mendapat markah yang tinggi dalam peperiksaan. 

Indikator yang digunakan oleh kebanyakkan ibu bapa itu tidak salah. Memang itulah ukuran yang sepatutnya digunakan untuk menilai prestasi anak anak di sekolah. 

Kebanyakkan ibu bapa mengharapkan anak anak mereka cemerlang dalam pembelajaran di sekolah. Jadi, sebaik sahaja mereka menghantar anak mereka ke sekolah, mereka mengharapkan apabila anak anak mereka pulang dari sekolah, anak-anak mereka membawa pulang kejayaan yang mereka impikan. 

Namun begitu, tahukah ibu bapa kesukaran yang anak anak anda hadapi ketika mereka berada di sekolah? Adakah ibu bapa mengambil cakna akan kesukaran yang biasa anak anak mereka hadapi untuk melalui hari hari mereka di sekolah?

Kanak-kanak terpaksa hadapi semua kesukaran ini sepanjang hari mereka di sekolah. Dan sudah sepatutnya semua ibu bapa perlu tahu semua kesukaran itu.  

Mahu tahu apakah kesukaran yang biasa anak anak anda hadapi ketika di sekolah? Jom baca ---> Lima Kesukaran Yang Kanak Kanak Hadapi Di Sekolah Setiap Hari <--- untuk mengetahuinya.  

Sebagai ibu bapa, perlu anda tahu apakah kesukaran yang anak anak anda hadapi ketika mereka di sekolah. Ini bagi memastikan pembelajaran dan kegiatan mereka tidak terganggu. 

Selamat membaca... 

0 comments:

Catat Ulasan

Terima kasih sebab sudi tinggalkan komen anda di entri ini. Setiap komen anda amat saya hargai. Walaubagaimanapun, saya kadang kala malas mahu membalas komen anda tetapi saya akan balas dengan mengunjungi blog anda semula. Pastikan komen anda tidak menghina mana mana individu, menyentuh isu perkauman, agama dan perkara perkara yang melanggar undang undang negara.