Isnin, 17 April 2017

SENARAI APLIKASI GOOGLE YANG RAMAI ORANG TIDAK TAHU


Google boleh menjadi sahabat baik anda apabila anda ingin mencari jawapan atau maklumat secara atas talian. Berjuta-juta pengguna menggunakannya setiap hari, tetapi hanya beberapa orang sahaja yang menggunakan Google semaksima yang mungkin. Malah, enjin pencarian berkuasa ini menawarkan banyak perkhidmatan, aplikasi, dan pencirian yang hebat yang ramai tidak tahu.

Di sini kami senaraikan 15 aplikasi Google yang paling berguna yang anda mungkin tidak tahu kewujudannya.



1. Google Translate


Satu aplikasi untuk mereka yang sukakan travel. Hanya tujukan sahaja kamera anda ke arah perkataan yang anda perlu terjemahkan, dan aplikasi ini akan menterjemahkan dengan segera ke dalam bahasa pilihan anda. Ianya sangat berguna!


2. Gmailify


Aplikasi ini menggabungkan semua akaun emel anda ke dalam satu Gmail inbox.


3. Google Scholar


Ia adalah satu enjin pencarian yang mencari seluruh kesusasteraan ilmiah. Senarai hasil pencarian daripada Google Scholar ini mengandungi petikan daripada buku teks, kertas kerja saintifik, dan jurnal.


4. Google Keep


Satu aplikasi untuk mencipta nota berwarna-warni yang menarik. Anda tidak akan lupa untuk menyelesaikan tugasan penting lagi!

5. Timer


Anda boleh menetapkan pemasa pada bila-bila masa yang anda mahu. Apabila masa anda telah tamat, anda akan mendengar bunyi jam penggera.


6. Google Sky


Gunakan aplikasi ini untuk melihat ruang angkasa seolah-olah anda sedang melihat daripada teleskop yang paling berkuasa. Dengan aplikasi ini, anda juga berpeluang untuk berjalan di sekitar Galaksi Milky Way dan belajar tentang kajian terkini.


7. Google Fonts


Satu enjin pencarian yang membantu anda mencari jenis tulisan terbaik untuk projek anda.


8. Google Art Project


Jika anda pencinta seni, anda tidak boleh lepaskan aplikasi ini. Ambil peluang untuk menemui dan melihat karya seni terkenal secara atas talian dengan terperinci.


9. Think with Google


Anda akan mendapat maklumat terkini tentang hasil kajian terkini, trend pengguna, dan berita terkini dalam pemasaran.


10. Google Trends


Aplikasi ini membolehkan anda melihat jenis pencarian yang paling terkenal.


11. Google Shopping


Dengan Google Shopping, anda boleh membeli apa-apa sahaja, daripada gajet sehinggalah barangan kosmetik.


12. Panoramio


Gunakan Panoramio untuk melihat serata dunia melalui gambar-gambar yang diambil oleh pengguna-pengguna Internet.

13. Google Sound Search


Aplikasi ini adalah aplikasi yang mengenalpasti muzik. Ia akan memaklumkan lagu yang sedang anda dengarkan dalam masa beberapa saat.


14. Google Images

Ini adalah alat yang paling berguna untuk mencari gambar di laman sesawang. Anda juga boleh memuat naik gambar dari komputer anda dan aplikasi ini akan melakukan kerja seterusnya. Hasil mungkin akan disertakan dengan gambar yang sama, berbeza resolusi pada gambar, page yang mengandungi gambar tersebut, dan banyak lagi.


15. Build With Chrome


Aplikasi ini membolehkan anda untuk bermain dengan Lego di alam maya. Cubalah! Ianya bukan sahaja menyeronokkan untuk kanak-kanak tetapi untuk orang dewasa juga.


0 comments:

Catat Ulasan

Terima kasih sebab sudi tinggalkan komen anda di entri ini. Setiap komen anda amat saya hargai. Walaubagaimanapun, saya kadang kala malas mahu membalas komen anda tetapi saya akan balas dengan mengunjungi blog anda semula. Pastikan komen anda tidak menghina mana mana individu, menyentuh isu perkauman, agama dan perkara perkara yang melanggar undang undang negara.