Sabtu, 8 April 2017

LAPAN PERKARA MENARIK YANG BOLEH DITEMUI DI HONG KONG

Permandangan pada waktu malam dari Victoria Peak
Sumber : Google

Hong Kong adalah antara negara yang unik di dunia. 

Negara ini mengamalkan dasar dua sistem satu negara, yang mana mereka mempunyai kuasa autonomi untuk menentukan corak pentadbiran sendiri kecuali dalam hal ehwal luar negeri dan pertahanan. 

Dalam hal ehwal luar negeri dan pertahanan, ia berada di bawah tanggungjawab kerajaan China memandangkan ia termasuk dalam wilayah Republik Rakyat China. 

Hong Kong boleh menentukan mata wang, sistem perundangan, sistem politik, kuasa imigresen dan sebagainya yang cukup berbeza dengan negara China. 

Hong Kong diketuai oleh seorang Ketua Eksekutif (yang bertindak sebagai Perdana Menteri bagi negara tersebut).

Sebagai sebuah negara maju dan pusat kewangan, Hong Kong adalah satu daripada kawasan berpenduduk paling padat di dunia.  

Sebagai sebuah negara maju dan hebat, pastilah banyak perkara menarik yang ada di negara tersebut. 

Pada hari ini saya mahu kongsikan kepada anda semua perkara perkara menarik yang boleh anda temui di Hong Kong. 

Mahu tahu apa perkara itu? Jom terjah ---> Lapan Perkara Menarik Yang Boleh Ditemui Di Hong Kong <--- untuk mengetahuinya.  

Bacalah artikel yang saya kongsikan itu untuk mengetahuinya. Selamat membaca...

 

0 comments:

Catat Ulasan

Terima kasih sebab sudi tinggalkan komen anda di entri ini. Setiap komen anda amat saya hargai. Walaubagaimanapun, saya kadang kala malas mahu membalas komen anda tetapi saya akan balas dengan mengunjungi blog anda semula. Pastikan komen anda tidak menghina mana mana individu, menyentuh isu perkauman, agama dan perkara perkara yang melanggar undang undang negara.