Isnin, 12 Ogos 2024

PESAKIT MIGRAIN

 



Tengah-tengah lepak tengok drama Korea, dapat call dari seorang pesakit.

"Bang, saya nak datang sekarang boleh tak? Kepala sakit sangat la. Ingat nak buat bekam." Tanya dia melalui telefon. 

"Kenapa kepala sakit?" Soal aku. Risau kalau dia jatuh atau kemalangan. Kalau terjadi dua hal tu, aku nak minta dia pergi hospital dulu. 

"Saya rasa saya kena migrain. Rasa macam nak pecah kepala otak saya ni. Rasa macam nak hantuk kepala kat dinding sebab sakit sangat." Dia mengadu. 

"Okay encik datang sekarang ye." Aku bagi alamat rumah untuk memudahkan dia datang.

Sampai rumah aku, nampak muka dia tengah tahan sakit yang teramat sangat. Aku persilakan dia masuk dan terus buat rawatan.

"Saya ni memang ada migrain. Dah dua tahun saya berhenti minum nescafe. Semalam try la minum. Ingat takde apa. Hari ni datang balik migrain saya." Ujar pesakit itu lagi masa aku tengah urut tengkuk dia.

Habis urut tengkuk, aku bekam kepala dia. Aku fokus pada tempat yang sakit. Habis bekam, sakit dia dah berkurang banyak. Nampak muka dia sedikit lega. 

"Encik jangan minum nescafe atau kopi tau. Takut nanti jadi balik migrain encik." Pesan aku sebelum dia balik. 

"Okay bang. Terima kasih bang sebab tolong saya." Ucap pesakit itu sambil tersenyum gembira.

0 comments:

Catat Ulasan

Terima kasih sebab sudi tinggalkan komen anda di entri ini. Setiap komen anda amat saya hargai. Walaubagaimanapun, saya kadang kala malas mahu membalas komen anda tetapi saya akan balas dengan mengunjungi blog anda semula. Pastikan komen anda tidak menghina mana mana individu, menyentuh isu perkauman, agama dan perkara perkara yang melanggar undang undang negara.