Sabtu, 17 Jun 2017

SENARAI MENU SEDAP YANG MUDAH DISEDIAKAN UNTUK BERSAHUR

Image result for sahur
Sumber : Google
 
Apabila tiba bulan Ramadan, selain daripada puasa dan makanan, bersahur juga adalah antara perkara yang ramai titikberatkan. 
 
Ini kerana, sahur itu bukan sahaja berkenaan makan dan minum, malah ia berkait rapat dengan keberkatan juga. 
 
Walaupun sahur itu ada keberkatan dalam agama, namun bukan semua orang mampu untuk bersahur. 
 
Ketidakmampuan seseorang itu bangun sahur itu pertama bukan sahaja kerana sikap malas, tetapi juga kerana tidak ada menu untuk dimakan. 
 
Maka, mereka mengambil keputusan untuk terus tidur sahaja sehingga waktu sahur pun terlepas.  
 
Kemudian, akibat tidak bersahur, ia menjadi alasan mengapa badan menjadi lemah dan kurang bermaya untuk melakukan aktiviti rutin. 
 
Molek sekiranya kita dapat bangun sahur. Jika benarlah tidak mahu makan apa-apa, minum segelas air masak pun sudah memadai. 
 
Lebih molek jika kita dapat ambil makanan ataupun minuman yang berzat supaya badan kekal aktif sepanjang masa. 
 
Memandangkan begitu ramai di antara kita yang malas bangun sahur kerana tidak tahu mahu makan apa, hari ini saya kongsikan menu-menu yang sedap dan mudah untuk anda semua ikuti bagi memastikan anda menikmati makanan yang berkhasiat semasa anda bersahur.  
 
Mahu tahu apakah menu-menu tersebut? Jom terjah ---> Senarai Menu Sedap Yang Mudah Disediakan Untuk Bersahur <--- untuk mengetahuinya. 
 
Semoga dengan perkongsian ini anda tahu menu apakah yang anda mahu makan supaya anda boleh bangun untuk bersahur. 
 
Selamat membaca dan selamat mencuba... 

0 comments:

Catat Ulasan

Terima kasih sebab sudi tinggalkan komen anda di entri ini. Setiap komen anda amat saya hargai. Walaubagaimanapun, saya kadang kala malas mahu membalas komen anda tetapi saya akan balas dengan mengunjungi blog anda semula. Pastikan komen anda tidak menghina mana mana individu, menyentuh isu perkauman, agama dan perkara perkara yang melanggar undang undang negara.