Isnin, 27 November 2017

HADIAH KEADILAN

Image result for keadilan
Sumber : Google


 Ketika kau beri sejambak bunga cinta,
Tubuh munggilku kau nikmati sepuasnya,
Lalu kau kongsi bersama teman-teman,
Yang tidak ubah seperti barang mainan. 


Kau yang sedang berdiri di sana,
Sedang bebas bergelak ketawa,
Aku pula yang terus merana,
Setelah tujuh kali diperkosa,
Akibat percaya dengan cinta dusta. 


Hadiahkan aku sebuah keadilan,
Yang dibungkus oleh hakim Mahkamah Persekutuan,
Namun kerana jelik manipulasi perundangan,
Aku tewas gara-gara kerelaan. 


Sungguh tenang ketika diri membenam belati,
Di atas sekujur tubuh terkaku mati,
Untuk membebas dendam yang terkurung di hati,
Setelah sisa keadilan begitu sukar dicari.

0 comments:

Catat Ulasan

Terima kasih sebab sudi tinggalkan komen anda di entri ini. Setiap komen anda amat saya hargai. Walaubagaimanapun, saya kadang kala malas mahu membalas komen anda tetapi saya akan balas dengan mengunjungi blog anda semula. Pastikan komen anda tidak menghina mana mana individu, menyentuh isu perkauman, agama dan perkara perkara yang melanggar undang undang negara.