Rabu, 11 Januari 2017

SAMPUL ANGPAU YANG PALING PELIK DI DUNIA!

9855
Sumber : Google

Apabila tiba sahaja perayaan Tahun Baru Cina, pasti pemberian Angpau akan berjalan. Angpau ialah hadiah berbentuk wang yang diberi ketika musim perayaan atau peristiwa khas masyarakat Cina. 

Fakta menarik tentang Angpau :  

1. Selalu diberikan kepada pada majlis sosial keluarga seperti jamuan perkahwinan atau perayaan Tahun Baru Cina. 

2. Sampul angpau yang berwarna merah melambangkan tuah. 

3. Jumlah wang yang terkandung dalam sampul angpau mesti dalam jumlah genap. 

4. Semasa tahun baru Cina, angpau diberikan kepada yang sudah berkahwin kepada yang belum berkahwin tidak kira usia.  

Di atas adalah fakta fakta menarik tentang angpau. Namun begitu, terdapat satu lagi 'kepelikan' yang boleh ditemui pada angpau yang ada pada zaman sekarang. Anda pasti tidak akan percaya dengan sampul angpau yang sungguh pelik dan menakjubkan ini. Mahu lihat angpau yang paling pelik di dunia? Mari lihat ---> Sampul Angpau Yang Paling Pelik Di Dunia <--- untuk mengetahuinya. Anda pasti akan tidak percaya apabila melihat sampul angpau itu. Selamat membaca...

1 ulasan:

  1. 1,2,4 tu Ju tau tp xtau pula kena letak jumlah duit dlm genap !

    BalasPadam

Terima kasih sebab sudi tinggalkan komen anda di entri ini. Setiap komen anda amat saya hargai. Walaubagaimanapun, saya kadang kala malas mahu membalas komen anda tetapi saya akan balas dengan mengunjungi blog anda semula. Pastikan komen anda tidak menghina mana mana individu, menyentuh isu perkauman, agama dan perkara perkara yang melanggar undang undang negara.