Jumaat, 7 November 2014

APA ITU DHA?


Sumber : Google


Saya yakin ramai pembaca blog ini pernah dengar tentang DHA bukan? Tetapi tahukah anda apa itu DHA? DHA adalah singkatan kepada docosahexaenoic acid . DHA tergolong dalam kumpulan essential fatty acid di mana sumber utamanya tidak dikeluarkan oleh tubuh badan kita. Badan kita hanya mengeluarkan sedikit sahaja DHA. Oleh itu, untuk mempertingkatkan DHA dalam tubuh, kita memerlukan makanan yang mempunyai banyak kandungan DHA.

Sumber sumber DHA?


Sumber sumber DHA adalah dari ikan laut dalam seperti ikan salmon dan ikan kod. Selain itu, DHA juga boleh didapati di dalam telur dan daging. Untuk pengetahuan anda, DHA sangat aktif dalam minyak ikan.

Kegunaan DHA dalam badan kita


Antara kegunaan DHA adalah membantu pertumbuhan otak dan saraf. Bagi orang dewasa, DHA dapat membantu otak untuk belajar dan menerima pelajaran. Bagi bayi pula, DHA dapat membantu dalam perkembangan otak dan fungsi penglihatan.


Selain itu, kegunaan kegunaan DHA yang lain pula adalah mencegah penimbunan plak pada dinding pembuluh darah oleh lemak jahat yang boleh mengurangkan risiko penyakit jantung dan strok. DHA juga dapat membantu mencegah penyakit kanser dan melambatkan proses penuaan.

Omega Guard adalah pembekal DHA terbaik.


Seperti yang kita sedia maklum, Omega Guard – satu produk keluaran Shaklee yang dihasilkan dengan cara mengekstrak ikan ikan laut dalam untuk menghasilkan minyak ikan terbaik dan berkualiti. Omega Guard terbukti berkesan dalam mencerdaskan otak kanak kanak, memberi khasiat kepada susu ibu, mencegah penyakit jantung dan sebagainya. Oleh itu, Omega Guard adalah satu produk yang sangat bagus untuk diambil sebagai makanan tambahan dalam kehidupan kita sehari harian.  

 
Oleh itu, jika anda mahu mendapatkan produk ini, anda boleh menghubungi saya melalui :

Muhammad Nurhaziq bin Abdul Hafiz
Shaklee Independent Distributor
ID : 1171450
Sms/whatsapp/telegram : 012 9772806
Pengedar Shaklee Kampung Baru, Kuala Lumpur, Keramat, Bangi (Seksyen 14, Teras Jernang sahaja) dan seluruh Malaysia.

          









9 ulasan:

  1. kalau ambil DHA kena pantang apa-apa tak? sebab kalau ambik kalsium kena pantang tak boleh ambik kafein dalam masa yang sama kena ambik vitamin B & C. sebab tu saya malas nak ambil suplemen sangat hahahhaha sekarang pun ambil evening primrose oil (EPO) jer

    BalasPadam
    Balasan
    1. Orang yang kena pantang amik Omega Guard adalah ibu mengandung yang ada masalah tumpah darah atau yang dekat2 nak bersalin tu. Lain2 tak payah.

      Padam
  2. Memang penting sangat DHA dalam kehidupan kita kan..

    BalasPadam
  3. Omega the best. Tengah promo ni rugi kalo tak beli

    Jom Tengok : Ikan Segar Jeti Sungai Udang

    BalasPadam
  4. Omega Shaklee ni adalah ultra tulin..jadi DHA nya juga sangat tinggi :D

    :: anmashealthcare.blogspot.com ::

    BalasPadam
  5. omega juga amat baik untuk anak2 akak rugi sgt kalo xbeli sebotol dua

    BalasPadam
  6. DHA amat penting untuk diri sendiri.. sebab kena ambil melalui makanan.. kalau makanan yg diambil pulak krg berkhasiat, agak2nya mesti kadar dha jugak kurang mencukupi.. so kenala ambil tmbahan dha.
    My Recent Post : SKINCARE YANG BERKESAN UNTUK SEMUA MASALAH KULIT ANDA

    BalasPadam
  7. Selalu zumal dengar DHA nie dalam iklan susu aje tak tahu lak ianya asal dari ikan ^_^

    BalasPadam

Terima kasih sebab sudi tinggalkan komen anda di entri ini. Setiap komen anda amat saya hargai. Walaubagaimanapun, saya kadang kala malas mahu membalas komen anda tetapi saya akan balas dengan mengunjungi blog anda semula. Pastikan komen anda tidak menghina mana mana individu, menyentuh isu perkauman, agama dan perkara perkara yang melanggar undang undang negara.