Ahad, 21 September 2014

PERTAMA KALI MENANG HADIAH DARI BLOGGER SURIA LEKAT LEKIT

Jumaat lepas, ketika berada di dalam masjid untuk menunggu bacaan khutbah sebelum berlangsungnya Solat Jumaat, saya membuka laman sosial Google+. Tiba tiba ternampak satu post yang dibuat oleh blogger Suria Lekat Lekit yang bertajuk Ni La Blogger Yang Tak Suka Blog Lekat Lekit. Terkejut saya baca tajuk tu dan terus tekan untuk masuk ke dalam blog tu dan baca. Blogger mana pula yang nak bermusuh dengan Blog Lekat Lekit ni dan kenapa? Itulah persoalan yang pertama muncul di kepala saya.

Bila saya dah baca entri tu, barulah saya faham bahawa Kak Suria nak umumkan pemenang terhadap cabaran Liebster Award yang dia tag semua blogger yang baca entri dia pasal Liebster Award tu. Sayalah blogger yang tag dia untuk Liebster Award tu dan dia tag semua blogger yang baca entri tu. Siapa yang buat cabaran tu maksudnya yang jawab soalan yang dia kemukakan, akan dapat top up RM10 dari dia. 

 Saya pun apalagi... jawablah soalan soalan yang dia kemukan untuk sahut cabaran tu.Tahu tak kenapa tajuk entri tu macam tu? Sebab dalam salah satu soalan tu dia ada tanya, apa yang korang tak suka pasal Blog Lekat Lekit tu. Saya jawab dengan jujurnya TAK ADA. Tapi saya betul betul terkejut sebab blog saya ada tersenarai sebagai pemenang top up RM10 tu. Apalagi, saya terus PM Kat Suria kat Facebook untuk tuntut hadiah. Menggeletar tangan ni nak minta RM10 kat orang. Malu pun ada sebab mak saya ajar tak baik minta duit kat orang. Tapi sebab teruja dan gembira punya pasal, saya persetankan perasaan tu. Kenapa saya teruja? Sebab ni kali pertama saya menang setelah begitu banyak kontest yang saya masuk dalam dunia blog ni.



Memang rezeki Allah nak bagi hari Jumaat tu. Dalam masjid pula tu. *Orang sibuk zikir aku sibuk tengok telefon bimbit* Bila saya PM je kak Suria, terus dia balas dan terus dia masukkan top up RM10 kat dalam telefon bimbit saya. Apa yang lucunya masa tu, Kak Suria ingat selama ni saya perempuan! Hahaha. Takpelah, saya faham sebab salah saya juga tak letak gambar dalam blog ni. Bukan tak nak letak tapi tak tahu macam mana nak letak sebab saya tak ada photoshop. Lain kali saya akan cuba letak gambar sendiri pula lepas ni. Lagi lagi bila saya guna nama samaran MNH. Lagi la orang ingat saya perempuan. Bukan Kak Suria sorang je yang fikir macam tu, ramai lagi.

Apa pun terima kasih Kak Suria. Semoga Allah beri Kak Suria syurga sebab sedekah kat mahasiswa macam saya ni. Lepas duit top up bulan ni. Hihihi. Okeylah, saya nak sambung ulangkaji balik. Sekarang ni saya tengah ambil peperiksaan akhir untuk semester 5 ni. Doakan saya lulus semua subjek ya kawan kawan. : )

3 ulasan:

  1. tahniah dpt. share2la kalo sudi hehe

    http://janganignore.blogspot.com/2014/09/kini-giliran-yaman-bergolak-ekskulif.html

    BalasPadam
  2. Tahniah yer. Dah lama zumal tak singgah blog Suria ^_^

    BalasPadam
  3. Alhamdulillah tu memang dah rezeki awak.. Akak pun tak tau awak student. Terima kasih support blog akak

    BalasPadam

Terima kasih sebab sudi tinggalkan komen anda di entri ini. Setiap komen anda amat saya hargai. Walaubagaimanapun, saya kadang kala malas mahu membalas komen anda tetapi saya akan balas dengan mengunjungi blog anda semula. Pastikan komen anda tidak menghina mana mana individu, menyentuh isu perkauman, agama dan perkara perkara yang melanggar undang undang negara.